100e stad aan TomTom City toegevoegd

Nu ook Antwerpen en Luik opgenomen in wereldwijd verkeersinformatiesysteem

Een half jaar na de lancering van TomTom City zijn er al meer dan honderd steden in het stedelijke verkeersinformatiesysteem opgenomen. Het verkeersplatform toont per stad de uitgebreide verkeersinformatie waarover TomTom beschikt. Hiermee kunnen stadsbestuur, gemeentelijke ambtenaren verkeer en vervoer, het lokale bedrijfsleven en inwoners gezamenlijk aan de slag om duurzame en efficiënte oplossingen voor verkeerssituaties te bedenken.

TomTom City, te vinden via http://city.tomtom.com, is nu beschikbaar in zes talen en beslaat, na de laatste aanvulling met 50 steden, nu zes continenten. In Nederland waren Rotterdam, Den Haag en Amsterdam reeds opgenomen. Daar zijn Utrecht en Eindhoven nu aan toegevoegd. In totaal is het systeem nu relevant voor 175 miljoen mensen wereldwijd.

“TomTom City is nu al een erg populair platform. Na de uitbreiding met nog eens 50 steden, verwachten we dat het bezoek van de site nog veel verder zal toenemen”, aldus Ralf-Peter Schäfer, hoofd van de afdeling Traffic bij TomTom. “Samen met de lancering onlangs van ons  Traffic Centre in Amsterdam toont het de uitgebreide capaciteiten van TomTom op het gebied van verkeersinformatie voor iedereen. We zien dit als een volgende stap in onze missie om vertraging te verminderen voor alle bestuurders en smart cities te vormen op basis van de informatie die we krijgen van 450 miljoen GPS-apparaten wereldwijd.

TomTom City is voor iedereen met een internetverbinding gratis toegankelijk. Het platform toont onder ander live verkeersinformatie, inclusief waar ongelukken gebeurd zijn.

Steden die aan TomTom City toegevoegd zijn:

Europa:
Antwerpen (BE), Luik (BE), Le Havre (FR), Lille (FR), Lyon (FR), Marseille (FR), Toulouse (FR), Bremen (DE), Keulen (DE), Dortmund (DE), Duisburg (DE), Düsseldorf (DE), Essen (DE), Hannover/Niedersachsen (DE), Ingolstadt (DE), Karlsruhe (DE), Kassel (DE), Kiel (DE), Leipzig (DE), München (DE), Saarbrucken (DE), Stuttgart (DE), Wolfsburg (DE), Dublin (IE), Bari (IT), Verona (IT), Eindhoven (NL), Utrecht (NL), Barcelona (ES), Valencia (ES), Birmingham (UK), Bristol (UK), Edinburgh (UK)

APAC:
Adelaide (AU), Brisbane (AU), Canberra (AU), Perth (AU), Kuala Lumpur (MY), Christchurch (NZ), Jakarta (ID)

Americas:
Porto Alegre (BR), Santiago (CL), Mexico City (MX), Columbus (US), Cleveland (US), Denver (US), Detroit (US), Los Angeles (US), Sacramento (US), San Diego (US)

*Apparaten zoals Portable Navigation Devices, connected smartphone apps, in-dash navigatie en fleet management systemen.

20161011-TomTom-City-100-NL.docx