Basware begint 2019 met het meest uitgebreide netwerk ter wereld

Basware is het jaar begonnen met een ongeëvenaard aantal organisaties dat op het Basware Network is aangesloten. De 2018 Gartner Magic Quadrant voor Procure-to-Pay-oplossingen heeft Basware daarbij als Leader gerangschikt en prijst het bedrijf voor zijn uitgebreide e-invoicingnetwerk en benoemt Basware tevens tot Pioneer in de open B2B-netwerkaanpak.

"Onze positie als Leader in het Gartner Magic Quadrant is het resultaat van tientallen jaren werk, waarbij we telkens de nieuwste technologieën en processen op de wereldwijde markt hebben geïntroduceerd", zegt Vesa Tykkyläinen, CEO van Basware. "We hebben een enorm netwerk van organisaties die via het open netwerk met elkaar in verbinding staan. Leveranciers ontvangen geen rekening voor deze toegang en de diversiteit binnen het netwerk is groot."

Dany de Budt, Country Manager BeNeLux bij Basware, licht toe: "Bedrijven ontdekken de waarde van het werken met teams binnen het netwerk. Binnen enkele weken hebben we onlangs 2.000 leveranciers voor één klant geactiveerd met behulp van onze elektronische of PDF-facturering. We maken gebruik van Dun & Bradstreet, 's werelds grootste zakelijke database, om zo leveranciersdata te verrijken. Daarnaast werken we met Mastercard om zo innovatieve betalingsoplossingen binnen het netwerk mogelijk te maken. Op dit moment bestaat er niets vergelijkbaars op de markt."

Het Basware Network gaat niet alleen over gemakkelijke transacties, maar ook over optimale procesautomatisering en om zoveel mogelijk nuttige data uit deze processen te halen. De toekomst van open zakelijke netwerken ligt in het structureren van data; het Basware Network biedt een oplossing vanwege het open en uitgebreide karakter. Wanneer kopers noch leveranciers verbinding maken met het netwerk, komt er geen data door en zal de verzamelde data gefragmenteerd zijn en zodoende een onvolledig beeld met onvolledige inzichten vertonen. Zonder volledige data zullen AI, voorspellende analyses en andere innovatieve functies onbruikbaar zijn.

20190129 OpenNetwork NL.doc

DOC - 59 Kb