Basware benoemt Vesa Tykkyläinen tot CEO Basware

Basware heeft Vesa Tykkyläinen aangesteld als CEO van Basware nu Esa Tihilä als CEO is teruggetreden. Vesa Tykkyläinen is per heden als CEO begonnen.

Hiervoor was Vesa Tykkyläinen Senior Vice President van het Network-segment en tevens lid van Basware's Executive Team. Tykkyläinen is in januari 2016 bij Basware in dienst getreden. Hiervoor was hij Vice President van Liquid Core Business Line bij Nokia Networks en heeft meer dan 25 jaar ervaring in de technologische industrie.

Hannu Vaajoensuu, Basware's Chairman of the Board of Directors: "Vesa brengt veel ervaring met zich mee en heeft leiding gegeven aan grote teams binnen de wereldwijde technologische industrie. Zijn taken waren daarbij onder meer business management, product development en sales & marketing. Tijdens het leiden van Basware Network heeft hij als teambuilder zeer efficiënt de Basware-strategie uitgedragen. Daarom zijn wij ervan overtuigd dat Vesa de juiste persoon is om Basware te leiden nu Basware zich ontwikkelt van strategische ontwikkeling tot een implementatiefase"

"Basware is marktleider op het gebied van purchase-to-pay en e-invoicing oplossingen met een enorm groeipotentieel", zegt Vesa Tykkyläinen. "Ik ben zeer verheugd om deze nieuwe positie als CEO te vervullen."

Basware's Board of Directors en Esa Tihilä hebben samen besloten dat Esa direct als CEO terugtrekt en het bedrijf verlaat. "Onder Tihilä's leiderschap heeft Basware zich ontwikkeld van een softwarebedrijf tot een cloud service provider met grote groeimogelijkheden. Namens de hele Board willen wij Esa danken voor zijn toewijding."

20160926-Nieuwe-CEO-NL.docx