Basware breidt purchase-to-paypakket uit met oplossing voor strategische sourcing

Totaalpakket voor source-to-paydiensten biedt sourcing- en procurementteams gegevens om besparingen te doen en meer waarde te halen uit de toeleveringsketen.

Basware kondigt vandaag de lancering aan van een nieuwe oplossing voor strategische sourcing – een uitbreiding van zijn toonaangevende purchase-to-payaanbod (P2P). Het bedrijf biedt klanten zo een totaalpakket voor source-to-paydiensten (S2P). Dankzij gebruiksvriendelijke source-to-payoplossingen hebben Basware-klanten en hun leveranciers alle tools in handen om besparingen te doen, contractcompliance te verbeteren en sourcingverliezen te beperken.

Met Basware Strategic Sourcing kan steeds snel en eenvoudig de geknipte leverancier worden gevonden, beoordeeld en gekozen, in lijn met de specifieke bedrijfsbehoeften. Sourcingteams kunnen hun taken doeltreffender en makkelijker uitvoeren met behulp van de vele sjablonen, voorbeeldvragen en een geautomatiseerd offertesysteem met diverse beoordelingsmodellen. Zo kunnen de medewerkers zich focussen op de samenwerking met belangrijke leveranciers en meer waarde creëren voor de organisatie. Op basis van analyses van directe en indirecte uitgaven door het P2P-systeem kunnen sourcing- en procurementteams bovendien hun leveranciersbestand optimaliseren en contracten met voorkeursleveranciers sluiten.

Dany De Budt, country manager van Basware: “Basware is uitgegroeid tot een gerenommeerde wereldleider op het gebied van purchase to pay. Het was dus een logische stap om onze klanten ook een oplossing voor strategische sourcing te bieden. Basware vervult een unieke rol in de sector. Het bedrijf kan voor zijn e-procurement met WeProcurement™ bogen op een gebruikersacceptatie van honderd procent en voor de onboardingdienst via het Basware Network op een leveranciersacceptatie van honderd procent. Daarnaast kunnen onze klanten hun uitgaven beter beheren dankzij uitvoerige kostenanalyses. We willen hun nog meer nuttige instrumenten aanreiken om optimaal gebruik te maken van die gegevens.”

Ken Vanhoegaerden, Regional Supply Chain & Procurement Director, ISS World Services: “ISS en Basware werken al vele jaren aan de automatisering van het purchase-to-paysysteem, met doorgedreven controles en meer transparantie, en aan oplossingen – catalogi, e-bestellingen en e-facturen – om de relatie met leveranciers te versterken. Dat aanbod wordt nu verder uitgebreid met een oplossing voor strategische sourcing. We zijn bijzonder opgetogen dat we nu nog meer waarde voor klanten creëren met een totaalpakket voor source-to-paydiensten.”

Basware biedt totaaloplossingen voor de hele S2P-keten. Het aanbod omvat onder meer een e-sourcingoplossing met krachtige eRFx- en eAuction-tools. Het systeem is daarnaast uitgerust met instrumenten voor supply base management en contractmanagement. Daardoor kunnen contracten makkelijk direct via de sourcingtoepassing worden gecreëerd en in het e-procurementsysteem worden samengevoegd tot elektronische productcatalogi. Resultaat: procurementteams kunnen de vooropgestelde besparingen realiseren én meer waarde halen uit de toeleveringsketen.

Basware Strategic Sourcing verhoogt aanzienlijk de efficiëntie en zorgt voor een snellere terugverdientijd en een lager supplychainrisico. Door te onderhandelen met leveranciers via het Basware Network kunnen organisaties leveranciers- en contractgegevens makkelijker up-to-date houden. Verder wordt een open communicatie met de leveranciers bevorderd. Er wordt ook meer transparantie gecreëerd, wat dan weer leidt tot een beter relatiebeheer. Kopers en leveranciers kunnen meer partnerschappen tot stand brengen die hun heel wat voordelen opleveren en de basis vormen voor duurzame bedrijfsgroei.

20170601-Sourcing-NL.docx