Basware Commerce Network overschrijdt 100 miljoen netwerktransacties

Basware heeft opnieuw een recordgroei gerealiseerd met 100 miljoen jaarlijkse elektronische factuur- en inkoopordertransacties die via het Basware Commerce Network zijn ontvangen en verzonden. Basware Commerce Network is het grootste, open zakelijke netwerk ter wereld. Deze mijlpaal geeft het succes van Basware’s toewijding weer om bedrijven te helpen bij het verbeteren van hun financiële activiteiten.

Al meer dan tien jaar is Basware de drijvende kracht achter een snelgroeiende, zakelijke omgeving die is ontworpen om e-invoicing- en e-orderingnetwerken over de hele wereld met elkaar in verbinding te brengen. Vandaag de dag verbindt het Basware Commerce Netwerk meer dan 200 B2B-netwerken waardoor bedrijven naadloos zaken met elkaar kunnen doen.

De voordelen van de interoperabiliteit tussen netwerken om het aanvaardingsproces van e-invoicing te versnellen, zijn evident. Met het netwerk kunnen elektronische facturen tussen overheden, bedrijven en leveranciers worden ontvangen en verzonden waardoor een verbeterde cashflow en een stabiele economie ontstaat. Hoewel de groeicijfers voor het aanvaarden van e-invoicings in de afgelopen jaren ongeveer 20% bedragen, zullen de recente verplichtingen van de Europese Unie en de Verenigde Staten voor B2G (Business To Government) de e-invoicingadoptie versnellen.

“Het Basware Commerce Network is de makkelijkste manier om zaken te doen. Het helpt bij het uitbreiden van je business en het beheren van je cashflow. Een goed voorbeeld van de kracht van ons open netwerk is Basware Financing Services, een dienst die van toegevoegde waarde is voor bedrijven binnen het Basware Commerce Network. Dit kan het creëren en initiëren van een nieuw betalingsprogramma betekenen, het opzetten van dynamische kortingen of het financieren van je vorderingen. Via het Basware Commerce Network kunnen organisaties betalingen doen of innen zoals de cashflow het bepaalt”, aldus Esa Tihilä, CEO van Basware.

In aanvulling op bedrijven plukken overheden de voordelen van een ‘connected commerce’ en verplichten e-invoicingadoptie. Door papierloos te werken, kunnen overheden hun factuur- en betalingsprocessen aanzienlijk versnellen. Dit sneller bewegende kapitaal heeft grote impact op de economie zoals de handel en het Bruto Binnenlands Product”, vervolgt Tihilä. “Vooruitdenkende overheden en bedrijven over de hele wereld implementeren e-invoicing als een manier om hun cashflow te verbeteren, soepele betalingscycli te realiseren en een betere relatie tussen afnemer en leverancier binnen de supply chain op te zetten.”

Het Basware Commerce Network is voor iedereen toegankelijk. Vandaag de dag brengt het netwerk één miljoen bedrijven en overheden met elkaar in contact in meer dan honderd landen. Omdat het netwerk bestaat uit meer dan tweehonderd andere netwerken, kunnen klanten van het ene netwerk elektronische facturen sturen naar klanten van een ander netwerk (en omgekeerd). De mogelijkheid om te roamen is nog een extra reden waarom open netwerken (zoals het Basware Commerce Network) sneller groeien dan gesloten netwerken.

20151021-100-miljoen-transacties-NL.doc

DOC - 57 Kb