Basware en Codabox faciliteren e-invoicing voor factureerders naar boekhouders en hun klanten

Nieuw partnership tussen Basware en Codabox biedt extra mogelijkheden voor wat betreft e-facturatie voor KMO’s

Basware, de toonaangevende leverancier van e-invoicing- en purchase-to-pay-oplossingen, is een partnership aangegaan met Codabox, een vooraanstaande dienstverlener aan boekhouders. Via het partnership willen zowel Basware als Codabox grote bedrijven die veel facturen produceren dichter bij hun KMO klanten en hun boekhouders brengen. Tot die grote bedrijven behoort bijvoorbeeld Electrabel, de nummer één in het energiesegment op vlak van dienstverlening. Je vindt er ook enkele spelers in de telecommunicatie terug waaronder de twee marktleiders. Als ’s werelds grootste open netwerk doet het Basware Network dienst als ecosysteem om de verschillende partijen met elkaar in contact te brengen. Via het netwerk kunnen bedrijven, groot en klein, publiek en privaat, met elkaar zakendoen en hun facturatieprocessen verbeteren. Op die manier wordt ook hun cashflowpositie geoptimaliseerd.

Dankzij deze oplossing kunnen de KMO's en hun boekhouders allebei profiteren van de voordelen van elektronische facturen en dus afstappen van de klassieke schoendozen vol papieren facturen. De KMO’s kunnen hun facturen in één klik raadplegen en goedkeuren, waarna de boekhouders de facturen op een geautomatiseerde manier kunnen integreren in hun boekhoudprogramma. De oplossing is compatibel met de meeste fiduciaire softwarepakketten.

Dany De Budt, Country Manager van Basware: “Het partnership met Codabox biedt ons de uitgelezen kans om via boekhouders in contact te treden met nieuwe klantensegmenten: de kleine en middelgrote ondernemingen. Bovendien streven we naar een grotere meerwaarde voor onze factuurverzenders, door de huidige papieren flow tussen de leveranciers, de klanten en hun boekhouders te vervangen door een geïntegreerd elektronisch alternatief. De samenwerking met Codabox is hiervoor een belangrijke stap in de goede richting. Het is trouwens onze missie om in de toekomst nog meer van deze partnerships aan te gaan. Hou Basware Belgium in de gaten want we hebben grote ambities als B2B, B2G en B2C draaischijf.

Veronique Mestdagh, sales en partnerships manager van Codabox: “Via de samenwerking tussen CodaBox en het Basware Network krijgen onze klanten, de boekhouders, in een recordtijd toegang tot de elektronische facturen van hun klanten. Zodra de klant zijn factuur heeft ontvangen, wordt een kopie naar de boekhouder verstuurd. Die kopie is uiteraard compatibel met zijn boekhoudprogramma. Gedaan dus met de fysische transfers! Deze manier van werken bestond reeds voor de gecodeerde banktransfers (CODA) en voor de gegevens van sociale secretariaten (SODA). Maar het aanbod van dergelijke diensten voor de facturen van onze klanten boekhouders, is echt nieuw! Het is het logische gevolg van onze diensten: wij leveren aan onze boekhouders de gegevens zoals zij ze willen ontvangen. We zijn er bij Codabox van overtuigd dat deze mogelijkheid om efficiënter samen te werken grote voordelen oplevert. Zo is de samenwerking tussen Basware en Codabox een win-win situatie voor alle partijen: de factureerder, de klant en de boekhouder.”

20160218-Basware-en-Codabox-NL.docx