Basware-innovaties brengen AP Analytics naar een hoger plan

Basware heeft zijn Analytics-oplossing uitgebreid. Hierdoor ontstaan verbeterde inzichten om KPI's en workloads op AP-afdelingen en financiële Shared Service Centers (SSC) te beheren. Met deze vernieuwde versie introduceert Basware met AP Performance en AP Productivity twee nieuwe dashboards voor de Basware Analytics-oplossingen.

Dany De Budt, Country Manager Benelux bij Basware: "Alles draait om efficiëntie en productiviteit. Dit kun je alleen bereiken wanneer je de AP-afdelingen en SSC-processen automatiseert en gedetailleerd weet waar knelpunten zitten en hoe facturen worden afgehandeld. Met Basware Analytics hebben onze opdrachtgevers een volledig procesoverzicht en kunnen ze gedetailleerd inzoomen om zo uitvoerbare inzichten te krijgen en hun processen te verbeteren."

Basware heeft ruime ervaring met de uitdagingen van grote multinationale AP-organisaties. Met deze nieuwe toevoegingen wordt de oplossing versterkt om bedrijven met grote volumes en veel personeel te helpen bij het meten en optimaliseren van hun proces. Voor Basware is dit mogelijk omdat het altijd 100% van alle transacties van al zijn klanten vastlegt.

"Basware Analytics maakt monitoring van elke stap in het proces mogelijk. Deze inzichten kunnen worden gebruikt om de efficiëntie en het serviceniveau te verbeteren en de verwerkingskosten van de factuur te verlagen. Het biedt ook uitgebreide en flexibele rapportage. Rapporten en KPI's voor verschillende klanten en afdelingen kunnen in no-time worden teruggehaald," vervolgt De Budt.

Hoe de nieuwe dashboards werken:

• AP Performance dashboard biedt een intra-organisatorische benchmark voor processen binnen de organisatie. Voor organisaties die tientallen of honderden leveranciers en dochterorganisaties hebben, is het proces dat in de meeste gevallen is opgezet hetzelfde;
  • AP Productivity dashboard levert een gedetailleerd overzicht van facturen die achterstand hebben opgelopen. Het maakt een beter overzicht van de factuurstroom mogelijk door zichtbaarheid te bieden waar facturen in behandeling zijn. Het maakt ook het prioriteren van AP mogelijk op basis van een risicovoorspelling van betalingsachterstand en identificeert de beschikbaarheid voor vroegtijdige betalingskortingen.

"Onze geïntegreerde Analytics bieden inzichten voor zowel SSC’s als klantorganisaties om uitgaven te verbeteren, het P2P-proces te optimaliseren en besparingen van kortingen voor vroegtijdige betalingen te krijgen,"sluit De Budt af.

20190418 Analytics NL.docx