Basware introduceert SmartOrders om facturen in PDF-formaat per e-mail te sturen

Vereenvoudigt de elektronische levering en automatisering van bestellingen

Basware heeft een gemakkelijke manier gelanceerd voor afnemers om elektronische inkooporders (PO's) naar leveranciers te sturen. De nieuwe SmartOrders-service bevordert de samenwerking tussen afnemer en leverancier in het inkoopproces via actiegerichte e-mails.

"Inkooporders worden nog steeds uitgewisseld tussen afnemers en leveranciers in verschillende formaten - waaronder e-mail, fax of telefoon - die vervolgens handmatig ingevoerd en verwerkt moeten worden. Dit leidt tot hogere kosten en inefficiënties aan beide zijden. Met de nieuwe SmartOrders-service kunnen klanten vervelende papieren en handmatige processen elimineren," legt Dany De Budt, Country Manager België en Nederland voor Basware, uit.

Aan de hand van de SmartOrders-functionaliteit kunnen afnemers PO's in PDF-formaat naar hun leveranciers verzenden met behulp van actiegerichte e-mails en kunnen leveranciers de PO's per e-mail ontvangen. Leveranciers hoeven zich niet te registreren of aan te melden om deze dienst te gebruiken, waardoor de acceptatie aanzienlijk wordt verhoogd. Leveranciers hebben dan de mogelijkheid om antwoorden te verzenden en de PO's om te zetten in facturen, waardoor verdere automatisering mogelijk is. Dat leidt dan weer tot kostenbesparingen, efficiencyverhoging, zichtbaarheid, controle en betere datakwaliteit.

SmartOrders maakt deel uit van de uitgebreide e-Orders for Buyers-services van Basware. Die laat afnemers toe om elektronische PO’s op verschillende manieren naar hun leveranciers te sturen - via de Basware Portal, het netwerk, EDI en nu in PDF-formaat per e-mail wanneer ze gebruik maken van de nieuwe SmartOrders functie.

De dienst e-Orders for Buyers is eenvoudig en schaalbaar en biedt verschillende voordelen:

• Kostenbesparing door de eliminatie van papier en handmatige processen
  • Verbeterde efficiëntie door de automatisering van de communicatie tussen afnemers en leveranciers
  • Verbeterde zichtbaarheid en controle over PO's
  • Verbeterde gegevenskwaliteit en nauwkeurigheid, wat resulteert in minder verkeerde leveringen

Klik hier voor meer informatie over e-Orders for Buyers.

20190516 SmartOrders NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications