Basware voor tweede achtereenvolgende jaar ‘Leader’ in rapport ‘Gartner 2016 Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites’

Evaluatie gebaseerd op mogelijkheid tot uitvoering en volledigheid van visie

Basware is door Gartner gepositioneerd in het Leaders-quadrant in het recent verschenen rapport Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites. Het is het tweede opeenvolgende jaar dat Basware als Leader in dit rapport wordt erkend dat nu voor de tweede keer is gepubliceerd.

“Basware, voorvechter van een open zakelijk netwerk, staat aan de basis van ’s werelds grootste open e-invoicingnetwerk en blinkt al jaren uit in end-to-end purchase-to-pay-oplossingen. Customer experience is een belangrijke waarde voor ons en we zullen nauw blijven samenwerken met onze klanten om onze dienstverlening te ontwikkelen en onze positie als marktleider te verstevigen”, zegt Esa Tihilä, CEO van Basware. “Het Basware Network stimuleert informatieve en financiële supply chains en brengt leveranciers met afnemers op zo’n manier in contact dat de wijze waarop cashflow wordt beheerd verandert. Dit wordt aangevuld door Financing Services waarmee organisaties betalingen kunnen doen of ontvangen, al naar gelang de cashflow.

Biofarmaceut Celgene heeft wereldwijd Basware’s oplossingen geïmplementeerd voor hun twee Shared Service Centers (een in de VS en een in Zwitserland). Celgene lanceerde een Accounts Payable Center of Excellence, is 100% papierloos en heeft met Basware de tijd voor het verwerken van facturen gehalveerd. “We zijn lean en efficiënt geworden en dat hadden we niet zonder Basware kunnen realiseren. Andere bedrijven vertelden ons dat het een jaar zou duren, maar het Basware-team realiseerde het in zes maanden. We blijven doorgaan met het innoveren van onze processen waarmee de inzichtelijkheid verbetert. We zullen de efficiency en de waarde binnen AP blijven verbeteren, ook voor de interne stakeholders van Treasury, Audits, Finance en Procurement én extern voor onze leveranciers” zegt Philip Thomas, Manager, Shared Services, Global Purchasing Operations and Accounts Payable Clegence.

Tihilä vervolgt: “We beschouwen onze positie in de Leaders-quadrant als een sterke indicator van Basware’s kracht om uitgebreide, networked purchase-to-pay-oplossingen af te leveren. Hiermee krijgen onze klanten wereldwijd betere financiële wendbaarheid. CFO’s en hun organisaties erkennen de kracht van deze oplossingen waarmee kostenbesparingen worden gerealiseerd, betere operationele efficiency ontstaat, betere relaties met leveranciers worden onderhouden, flexibele betalingsvoorwaarden worden gecreëerd en de cashflow een boost krijgt.

Volgens Gartner: “Leaders van P2P-oplossingen tonen een marktvisie van hoe technologie en diensten inkoop kunnen helpen bij het vestigen, ontwikkelen en onderhouden van contract compliance en kosteneffectieve processen voor het beheren en controleren van externe uitgaven. Zij hebben de mogelijkheid om hun visie met diensten en producten uit te dragen, en zij hebben resultaten gedemonstreerd in de vorm van groei en klanttevredenheid. Leaders zijn vaak de referentie waar andere providers zich aan toetsen, en zij zijn dé leveranciers die hoogstwaarschijnlijk de komende vijf jaar in de P2P-oplossingenmarkt actief zijn.”

Basware nam in april 2016 Verian over en biedt aanvullende oplossingen in asset en inventory management maar ook reiskosten- en uitgavenrapportage. Verian werd voor het tweede opeenvolgende jaar als hoogste gepositioneerd in de Visionaires-quadrant voor de mogelijkheid tot uitvoering in het rapport Gartner Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites. “Door de samenwerking bieden Verian en Basware klanten een begrijpelijk purchase-to-pay, B2B-netwerk en toonaangevende financing services die vandaag de dag beschikbaar zijn”, voegt Tihilä.

Gartner schrijft voor dat de purchase-to-pay-oplossingen over vier mogelijkheden dienen te beschikken: E-purchasing, Catalog management, E-invoicing en Accounts Payable Invoice Automation (APIA). Voor het 2016 Magic Quadrant for Procure-to-Pay-rapport werden 13 verschillende leveranciers geëvalueerd.

20160629-Gartner-NL.doc

DOC - 63 Kb