Bulgarije als extra land toegevoegd aan de DKV BOX EUROPE

DKV breidt tolbetalingsmogelijkheden in Bulgarije uit

Vanaf nu kunnen DKV-klanten de tol in Bulgarije ook via hun DKV BOX EUROPE betalen. De route-gerelateerde tickets zijn nog steeds eenvoudig online te bestellen via het bestelformulier van de exploitanten van de tolheffingssystemen of via de mobiele app. Daarnaast zijn de klantgegevens, voertuiggegevens en vaak gebruikte routes beschikbaar in het klantenportaal van DKV. De DKV BOX EUROPE is de perfecte oplossing voor zowel klanten die zelden als voor klanten die regelmatig door Bulgarije rijden.

"In Bulgarije biedt DKV al tolbetaling aan in samenwerking met de nationale exploitant van de tolheffingssystemen. We zijn trots dat we onze klanten een aanvullende mogelijkheid kunnen bieden om de Bulgaarse tol te betalen met onze DKV BOX EUROPE", aldus Jérôme Lejeune, Managing Director Tol bij DKV. Bulgarije heeft onlangs een nieuw satelliettolsysteem ingevoerd voor alle autosnelwegen en nationale wegen. In Bulgarije zijn alle voertuig tolplichtig.

De tolheffing is afhankelijk van het aantal afgelegde kilometers, de emissieklasse, het aantal assen, het gewicht van het voertuig, de vrachtwagen of bus en de wegcategorie. Bulgarije wordt beschouwd als een belangrijk doorvoerland tussen Midden-Europa en het Midden-Oosten. Verschillende pan-Europese vervoerscorridors lopen door de Balkanstaat aan de Zwarte Zee.

Hiermee is de DKV BOX EUROPE beschikbaar in België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Portugal, Spanje én Bulgarije, naast de Herrentunnel bij Lübeck, de Belgische Liefkenshoektunnel en de Warnowtunnel bij Rostock.

20200921 Bulgarije NL.doc

DOC - 91 Kb