Digitale logistiek: DKV neemt STYLETRONIC over

Meer transparantie in supply chain voor vervoerders dankzij IoT-platformoplossing

DKV Euro Service heeft zojuist STYLETRONIC aangekocht, een van de toonaangevende providers van GPS-locatietools en logistics management op basis van IoT (Internet of Things). Nog in de loop van dit jaar moeten de eerste gemeenschappelijke concrete oplossingen op de markt komen die vervoerders meer transparantie over de hele supply chain gaan bieden. Met deze acquisitie zet DKV als een van Europa’s meest vooraanstaande mobility service providers zijn strategie op gebied van digitalisering onverminderd voort.

Marco van Kalleveen, CEO van DKV MOBILITY SERVICES Group, hierover: “Digitale oplossingen, zoals we nu al standaard kennen binnen de B2C-sector, worden met deze samenwerking nu ook beschikbaar gesteld aan B2B-klanten. Het gaat bijvoorbeeld om real-time tracking. Deze nieuwe service, zoals het nauwkeurig aangeven van verwachte aankomsttijden, kan hiermee zorgen voor aanzienlijk meer transparantie en effectieve afname van kosten bij vervoerders.”

Martin El Shamaa, oprichter/directeur van STYLETRONIC, voegt hieraan toe: “DKV en STYLETRONIC vullen elkaar perfect aan. Wij leggen een link tussen de excellente prestaties en langjarige traditie van DKV op gebied van fleet en mobility management en onze specifieke digitale kennis en kunde. Als ontwikkelingspartner zie ik echt uit naar een toekomst waarin we samen met DKV toonaangevende digitale producten en diensten gaan neerzetten.”

Met het samengaan van STYLETRONIC en DKV profiteren de huidige STYLETRONIC-klanten binnenkort van een uitgebreide portfolio van innovatieve en geïntegreerde dienstverlening. Partijen hebben besloten geen mededelingen te doen over het totaalbedrag van de transactie.

20200110 Styletronic NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications