DKV breidt Europees oplaadnetwerk verder uit

DKV CARD +CHARGE nu ook geaccepteerd bij de oplaadpunten van Has.to.be in de regio D-A-CH, Be Charge en Duferco in Italië en Chargy in Luxemburg

DKV klanten met een DKV CARD +CHARGE kunnen hun elektrische of hybride voertuigen binnenkort ook opladen bij 4.500 laadpunten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, 2.000 laadpunten in Italië en 1.600 in Luxemburg. Onlangs is hiertoe een overeenkomst gesloten tussen Charge4Europe – joint venture van DKV en innogy – en de Italiaanse oplaadexploitanten Be Charge S.r.l. en Duferco Energia S. p. A., het "Chargy" oplaadconsortium in Luxemburg en Has.to.be, de Europese full-service provider voor exploitatie van oplaadpunten.

Hiermee groeit het Europees oplaadnetwerk van DKV binnenkort uit tot meer dan 70.000 punten in Duitsland, Oostenrijk, België, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en Italië. Op middellange termijn zal het netwerk van DKV uitgroeien tot Europa’s grootste netwerk van oplaadpunten.

“Om in het licht van onze ambitieuze groeistrategie nieuwe markten te betreden, zijn telkens opnieuw grote inspanningen op commercieel, juridisch en financieel gebied nodig,” zegt Marco van Kalleveen, CEO van DKV MOBILITY SERVICES Group. “Daarom zijn we heel blij met de belangrijke stappen die we samen met de key players hebben gezet om ook toe te treden tot de e-mobility markten van Oostenrijk, Italië en Luxemburg.”

Sandra Van Hauwaert PR Consultant, Square Egg Communications
Sandra Van Hauwaert PR Consultant, Square Egg Communications