DKV Mobility komt met afrekening nieuwe digitale tolvignetten Slovenië

Balkanland introduceert digitaal vignet in plaats van stickers

Vanaf nu kunnen klanten van de Europese service provider DKV Mobility ook Sloveense e-vignetten met hun DKV Card afrekenen. Het gaat om een digitaal vignet dat in de plaats komt van de huidige sticker en verplicht is voor voertuigen tot en met 3,5 ton op verkeerswegen en snelwegen in Slovenië.

De nieuwe vignetten zijn met de DKV Card verkrijgbaar bij de tankstations van OMV, MOL en Petrol in Slovenië en de grensstreken van de omliggende landen. Vanaf 1 december dit jaar zijn e-jaarvignetten te koop; voor digitale week- en maandvignetten wordt dat 1 februari 2022. Bij aanschaf van een vignet wordt het kenteken van het voertuig geregistreerd en daarna automatisch gescand met bermapparatuur. De e-vignetten kunnen als gebruikelijk aan de kassaterminal met de DKV Card worden afgerekend.  Voordelen voor de klant zijn makkelijk en transparant afrekenen en snel doorrijden zonder tijdverlies.

“Slovenië is een belangrijk doorvoerland op de routes tussen Zuid- en Midden-Europa. We zijn dan ook erg blij dat we onze klanten weer een nieuwe service kunnen bieden,” zegt Jérôme Lejeune, Managing Director Tol bij DKV Mobility.

Behalve afrekenen van digitale e-vignetten voor Slovenië heeft DKV Mobility een uitgebreid productpalet aan toloplossingen voor meer dan 30 Europese landen en daarbuiten. Hieronder vallen uiteenlopende vignetten, tolboxen en trajectkaarten.

20211216 e-Vignette Slowenien NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications