DKV MOBILITY SERVICES Group publiceert tweede BMV-rapport

30 procent lagere CO₂-emissies in vervoersbewegingen / ISO 14001-certificering in voorbereiding / ambitieuze doelstellingen tot 2020

DKV MOBILITY SERVICES Group, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in het Duitse Ratingen, presenteert zijn tweede rapport bedrijfsmaatschappelijke verantwoordelijkheid. De lezer krijgt een transparant overzicht voorgeschoteld van de duurzaamheidsstappen die mobility service provider DKV op gebied van markt, milieu, personeel en bedrijf onderneemt. Het rapport kan worden gedownload van de DKV website.

“Hoewel DKV Group in 2016 7,9 procent meer medewerkers had dan in het voorgaande jaar, zijn de CO2-emissies van het hoofdkantoor vergeleken met toen slechts met 1 procent toegenomen,” aldus Gertjan Breij, managing director van DKV Euro Service Benelux.

Op gebied van vervoersbewegingen (dienstwagens, zakenreizen) konden de CO2-emissies van DKV in vergelijk met het voorgaande jaar 2015 met consequent gebruik van de CO2-compensatiekaart DKV CARD CLIMATE voor alle bedrijfsvoertuigen en een duidelijke afname van het aantal vliegreizen met 30 procent worden verlaagd.

ISO 14001-certificering in voorbereiding
Gelijktijdig hieraan bereidt DKV zich voor op certificering conform de internationale milieunorm ISO 14001. Het is namelijk niet alleen de klant die moet weten van de positie die DKV op gebied van duurzaamheid inneemt; ook bij externe aanbestedingen spelen milieucertificaten als ISO 14001 een steeds belangrijker rol. Momenteel worden belangrijke processen op gebied van tol, brandstof en voertuigservice bij DKV systematisch geregistreerd. Een eerste controle in samenwerking met TÜV Rheinland staat gepland voor eind oktober, waarna uiteindelijke certificering vermoedelijk eind november plaats heeft.

Ambitieuze doelstellingen tot 2020
In totaal wil DKV Group ten opzichte van 2015 circa 10 procent CO₂-emissies besparen in 2020. Met dat doel gaat het bedrijf producten inzetten die enerzijds herwinbaar zijn en anderzijds minder vervoersbewegingen noodzakelijk maken. Bijvoorbeeld de DKV BOX EUROPE, waarmee op middellange termijn alle Europese tolheffingen voor gebruik van wegen, tunnels en bruggen moeten kunnen worden afgerekend. In geval van het toevoegen van andere landen moet bij deze box inruil voor een andere box niet meer nodig zijn, maar blijft deze dankzij automatische ‘over-the-air’ configuratie gewoon functioneren. Bovendien wil DKV Group zijn productportefeuille op gebied van electromobiliteit vergroten.

20170810-DKV-rapport-NL.doc

DOC - 97 Kb