DKV plaatst eerste laadpalen elektrische auto’s bij YouBuild

Eerste plaatsing in België is een feit

Mobility service provider DKV plaatste vandaag twee laadpalen voor elektrische auto’s op de terreinen van YouBuild in Menen. Met deze handeling is DKV’s eerste plaatsing van laadpalen voor elektrische auto’s in België een feit en wordt het aanbod van EV-laadpunten ook in ons land voortdurend uitgebreid. Het is DKV’s doel om een totaaloplossing aan te bieden voor duurzame mobiliteit en zo elektrisch rijden in heel Europa mogelijk te maken. De nieuwe DKV-kaarten die eenvoudigweg via de webshop kunnen worden besteld, zijn dan ook prima geschikt voor elektrisch laden en andere mobility services in 32 landen.

Bas Bullens, sales manager e-mobility bij DKV: “DKV wil ondernemers helpen met het verduurzamen van transport en mobiliteit. Daarvoor is er nu niet alleen de DKV CARD +CHARGE, maar bieden we onze klanten ook een totaaloplossing aan. Die gaat van het installeren van de laadpalen bij werknemers thuis of op het werk, tot het verrekenen van alle transacties met de superhandige service kaart. Zoals onze klanten van ons gewoon zijn, spreekt het voor zich dat we ook nu sterk inzetten op de volledige ontzorging. We staan dan ook steeds met raad en daad klaar om onze klanten bij te staan tijdens het volledige traject.”

Lies Vandaele, facility en HS assistant bij You Build, legt uit waarom voor DKV is gekozen: “Bij YouBuild dragen we duurzaamheid hoog in het vaandel. In die optiek hebben we ervoor gekozen om een proefproject met hybride bedrijfswagens uit te rollen en daar horen natuurlijk ook laadpalen bij. We werkten al samen met DKV voor de tankkaarten en vonden het een logische, volgende stap om ook bij hen te informeren voor de ondersteuning van deze totaaloplossing op vlak van duurzame mobiliteit. DKV bezorgde ons niet alleen heel duidelijke informatie maar ze namen bijvoorbeeld ook contact op met onze onderaannemers waardoor ze ons toch wel wat werk uit handen hebben genomen. De combinatie van eerlijke, duidelijke communicatie met de ondersteuning doorheen het hele traject waren voor ons doorslaggevend om voor DKV te kiezen.”

Youbuild is een groothandel in bouwmaterialen en maakt deel uit van BMC Benelux. Samen met het zustermerk Mpro hebben ze 17 vestigingen in Belgie, 240 medewerkers in dienst en realiseren ze jaarlijks 110M€ omzet. Het is de bedoeling dat het project na een positieve evaluatie verder zal worden uitgebreid.

20210330 YouBuild NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications