DKV registreert 115.000e OBU voor Koopman Cargo

Koopman Cargo heeft gekozen voor DKV voor de registratie en afrekening van de nieuwe Belgische kilometerheffing

Koopman Cargo en Koopman Autotransport zijn onderdeel van Koopman Logistics Group, de grootste speler in de Benelux op het gebied van automotive-logistiek, en rekenen de nieuwe Belgische kilometerheffing af via DKV Euro Service. Meer dan 330 voertuigen zijn al voorzien of worden de komende weken voorzien van OBU’s, geleverd via DKV. Dit betekent dat er via DKV Euro Service al meer dan 115.000 OBU’s voor de Belgische kilometerheffing zijn geregistreerd.

Gertjan Breij, managing director DKV Euro Service Benelux: “Voor DKV Euro Service behoren betrouwbaarheid, tijdigheid, continuïteit én de gegarandeerde verzorging van de klant tot de hoogste prioriteiten. Omdat de Satellic Box vanaf 1 april 2016 gegarandeerd klaar is voor gebruik én als OBU van de tolexploitant het voordeligste alternatief op de markt is, hebben we, vanaf de eerste dag dat bekend werd dat er Belgische kilometerheffing via een satelliet-gestuurd systeem zou worden geïntroduceerd, besloten om met de Satellic Box in zee te gaan. Hiermee staat DKV garant voor de beste oplossing tegen de beste prijs. We zijn trots dat toonaangevende bedrijven zoals Koopman Cargo de afrekening van de nieuwe kilometerheffing in België aan ons toevertrouwen.”

Frans Westendorp, Fleet Manager bij Koopman Cargo, bevestigt de keuze van het bedrijf. “Koopman Cargo B.V. biedt, als onderdeel van de Koopman  Logistics Group,een betrouwbare logistieke dienstverlening aan voor niet-gekoelde goederen binnen de Benelux en het Duitse Rhein-/Ruhrgebied. Wij hebben een dicht netwerk in de Benelux en schaalgrootte stelt ons in staat grote volumes per dag in te plannen met een korte planningshorizon. Het feit dat DKV, net als Koopman Cargo, een breed servicepakket aanbiedt met als doel het ontzorgen van de klant, maakt dat wij voor DKV Euro Service gekozen hebben als het gaat om de registratie van de benodigde OBU’s alsook de centrale afrekening van deze tol. Naast het feit dat DKV Euro Service ons de benodigde boxen levert weten we zeker dat DKV Euro Service ons in dit traject tijdig van relevante informatie voorziet. Zo weten wij zeker dat wij op 1 april niet voor verrassingen komen te staan.”

20160324-Koopman-NL.docx