DKV steunt DocStop-petitie

Verzoek tot aanduiden DocStop-locaties op borden langs Duitse autowegen

DKV Euro Service steunt de petitie van de Duitse vereniging DocStop für Europäer e.V. Deze vraagt om toestemming voor het aangeven van DocStop-locaties op alle Raststätte-borden.

De vereniging en haar onbezoldigde oprichters bouwen al jaren aan een Europa-breed netwerk van artsen, klinieken en inlooppunten langs de Europese verkeersroutes. Hierdoor is de medische verzorging van beroepschauffeurs onderweg aanmerkelijk verbeterd. Inmiddels maken meer dan 400 chauffeurs per maand gebruik van het gratis DocStop-netwerk.

De ondertekenaars van de petitie steunen de wens van DocStop om borden bij rustplaatsen en truckstops langs de autoweg waar mogelijk te voorzien van extra aanduidingen met het DocStop-logo. Op die wijze wil het DocStop-initiatief de rustplaatsen en truckstops markeren die zich bij dit initiatief hebben aangesloten.

“Omdat we DocStop al jaren ondersteunen en bevorderen, is het volkomen logisch dat wij deze petitie steunen”, zegt algemeen directeur DKV Dr. Alexander Hufnagl. “Hoe beter de chauffeur op de hoogte is van de mogelijkheid van medische verzorging onderweg, hoe eerder hij geneigd zal zijn gebruik te maken van de mogelijkheden die het DocStop-netwerk biedt, en hoe hoger daarmee de verkeersveiligheid in het algemeen.”

De online petitie staat nog tot eind november ter ondertekening op https://www.openpetition.de/petition/online/genehmigung-einer-docstop-wegweisung-auf-autobahn-hinweistafeln. Na afloop zullen DocStop-voorzitter Joachim Fehrenkötter en oprichter Rainer Bernickel deze aan het Duitse ministerie van verkeer overhandigen.

20161027-DocStop-NL.doc

DOC - 92 Kb