DKV stevent opnieuw af op recordomzet voor 2017

Bedrijfsstrategie voor de groei toegelicht

Voor 2017 tekent zich opnieuw een recordomzet af. Van januari tot en met september 2017 is er een groei met dubbele cijfers op brandstofgebied. Hetzelfde geldt voor de toename van de tolomzet.

Gertjan Breij, managing director van DKV Euro Service, legt uit: Ten opzichte van vorig jaar staat onze omzetontwikkeling opnieuw op recordniveau. Niet alleen ten opzichte van vorig jaar, maar ook gezien de algehele marktontwikkeling is dit een resultaat waar we echt trots op zijn.”

Het succes van DKV is te verklaren omdat het bedrijf al in een vroeg stadium de weg naar verdere groei is ingeslagen. Zo werd het aanbodpakket op gebied van elektromobiliteit consequent uitgebreid. Bovendien biedt DKV naast de DKV CARD +CHARGE nu ook met behulp van partnerconstructies voorzieningsoplossingen en afrekenmodellen aan voor op de werkplek en thuis.

Gertjan Breij licht deze constructie toe: “Via onze partner Freshmile heeft de klant sinds kort toegang tot wel 2.500 oplaadpunten in Frankrijk. Ook andere activiteiten staan op het punt zich te ontwikkelen, zoals ons nieuwe product DKV Easy Flex, waarmee de klant zijn betaaltermijnen kan verlengen. Dit is verwelkomd door de markt, en we hebben hiervoor al ruim 100 klanten weten aan te trekken.”

DKV stelt vast dat de logistieke sector in jaren niet meer zo in beweging is geweest, met een alsmaar toenemende ontwikkelingssnelheid. Het bedrijf heeft dit goed begrepen en gaat de uitdaging aan, zonder daarbij afbreuk te doen aan betrouwbaarheid en productkwaliteit. Enerzijds heeft DKV ervoor gekozen om sterke partners aan te trekken; anderzijds door intensief te werken aan verbetering van de eigen bedrijfsprocedures en hun positie te versterken met het aantrekken van nieuwe, vakkundige collega’s.

Gertjan Breij werpt ook een blik op 2018: “In 2018 is het voor ons op gebied van elektromobiliteit volle kracht vooruit. Na vele testrondes in 2017 zullen we ons productaanbod in samenwerking met gerenommeerde partners verder uitbreiden. Ook bij mobiel afrekenen nemen we deel aan verschillende veelbelovende samenwerkingsverbanden en proefnemingen – zoals in Duitsland met onze samenwerking met olieproducent Q1.”

In 2018 staat inderdaad heel wat op het programma. Op 1 april gaat het nieuwe Sloveense tolsysteem DarsGo voor alle voertuigen vanaf 3,5 ton van start. DKV helpt hierbij hun klanten met snelle, simpele registratie en afrekening. Daarnaast wordt in het eerste kwartaal de DKV BOX ITALIA operationeel, waarmee DKV de overwegend nationaal opererende Italiaanse vervoerders een uniforme, all-in oplossing kan bieden voor het afrekenen van alle Italiaanse tolheffingen. Tenslotte, aan het eind van 2018, volgt het absolute hoogtepunt met de start van de DKV BOX EUROPE. Bij aanvang van deze markt zal deze allereerst België bedienen, onmiddellijk gevolgd door Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. Ten aanzien van Duitsland en Polen heerst er momenteel nog onzekerheid over de wijze waarop deze landen de EETS-voorschriften op hun eigen tolsystemen zullen gaan toepassen.

20171220 DKV en recordomzet NL.doc

DOC - 92 Kb