DKV voert field tests uit met DKV BOX EUROPE

Vervoer Engelbosch uit Tienen ontving eerste tien testboxen in België

DKV Euro Service is op 1 augustus 2018 gestart met de officiële field tests van de DKV BOX EUROPE, de overkoepelende tolbox (OBU) voor Europa, met slechts één contract, één gelijkvormige afrekening en talrijke plannings- en analysemogelijkheden. In dit kader zijn tien testboxen geleverd aan Vervoer Engelbosch in Tienen. Engelbosch is hiermee de eerste internationale vervoerder in België dat de boxen een drietal maand grondig zal testen vooraleer ze in november officieel op de markt komen.

Allerlaatste testfase

Met de levering van tien testboxen bij Vervoer Engelbosch is de finale open testfase in gang geschoten, nadat de DKV BOX EUROPE reeds veelvuldig aan diverse interne testen werd onderworpen. Na Engelbosch in België ontvangt ook het transportbedrijf Don Trucking in Nederland tien boxen voor uitvoerige testen. In totaal zullen de komende weken duizenden testboxen worden uitgeleverd. Bedoeling is om het hele proces van registratie over facturatie en uiteraard ook de nauwkeurigheid van de online verbinding uitgebreid in de markt te testen vooraleer de officiële levering in november van start gaat.

DKV BOX EUROPE

De DKV BOX EUROPE is in samenwerking met gerenommeerde partners zoals T-Systems en Daimler ontwikkeld en zo heeft DKV een betrouwbare en branchegerichte oplossing klaar voor het efficiënt afrekenen van tol in heel Europa. Die box beantwoordt aan de technische vereisten van alle EU-landen en is dus 100% EETS compliant.

De Belgische tol wordt als eerste verrekend met de DKV BOX EUROPE. De Duitse tol wordt begin 2019 geïntegreerd, waarna Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Portugal het voorbeeld zullen volgen. Kort daarna worden ook Italië en de Öresund en Storebaelt bruggen in Scandinavië geactiveerd. Nieuwe landen kunnen simpelweg ‘over the air’ worden geactiveerd wat het gebruiksgemak andermaal benadrukt.

Michel Engelbosch is uiteraard een tevreden man aangezien net zijn vervoersbedrijf is aangesproken om als eerste internationale vervoerder in België de field testen uit te voeren: “Als bedrijf zetten we al meer dan twintig jaar volop in op het welzijn van onze medewerkers en open communicatie is daarbij belangrijk. De DKV BOX EUROPE is betrouwbaar en eenvoudig in gebruik, wat ongetwijfeld onze medewerkers verder zal motiveren om hun taken naar behoren uit te voeren en zo de continuïteit van het bedrijf te verzekeren.”

Hans Cousserier, Team Leader van DKV Euro Service in België, is bijzonder fier dat DKV erin is geslaagd om met de DKV BOX EUROPE de eerste beschikbare én werkende EETS toestellen in de markt te kunnen afleveren. “Met de introductie van de testboxen onderlijnen we andermaal onze voortrekkersrol op vlak van digitalisering van de sector. Heel wat studiewerk is hieraan voorafgegaan en we zijn opgetogen dat we onze klanten een uitstekende oplossing kunnen aanbieden om met een box alle tol in heel Europa af te rekenen. Zoals klanten van DKV gewoon zijn, ligt de focus ook in dit proces op klantgerichtheid en innovatieve diensten met toegevoegde waarden. Zo biedt DKV eerstelijns-support bij alle vragen van klanten en zijn we 24/7 telefonisch bereikbaar. Daarnaast kunnen klanten rekenen op een gedetailleerde rapportage die hen in staat stelt hun bedrijfsactiviteiten nog efficiënter te organiseren.”

Meer informatie over de DKV BOX EUROPE: https://www.dkv-euroservice.com/nl/diensten/tol/dkv-box-europe/

Checklist bij de keuze van de juiste EETS-box: http://www.dkv-benelux.com/checklist-bij-de-keuze-van-uw-eets-tolbox/

20180808 Testboxen NL.doc

DOC - 47 Kb