DKV werkt samen met Mobile Payment platform van PACE

Mobiliteitsdienstverlener zet vaart achter de digitalisering en zet volledig in op Connected Fueling technologie uit Karlsruhe

Mobiliteitsdienstverlener DKV Mobility zet voor de toekomstige digitalisering in op het onafhankelijke Mobile Payment platform van de Smart-Mobility-aanbieder PACE. Het start-up bedrijf met vestiging in Karlsruhe is een van de technologische toonaangevende aanbieders op het gebied van Connected Car Services.

Het kernproduct Connected Fueling biedt de automobilist de mogelijkheid zijn brandstofrekening met zijn smartphone direct bij de pomp te betalen. Hij bespaart daardoor wachttijd bij de kassa en hij krijgt de bon meteen op zijn mobiele telefoon. De oliemaatschappijen kunnen bovendien de eindklant via het platform klant-specifieke aanbiedingen sturen, zoals bijvoorbeeld een wasbeurt. In Coronatijd helpt de functie bovendien om het besmettingsgevaar te verkleinen, doordat sociale contacten bij het betalen worden verminderd. Het neutrale platform is voor alle oliemaatschappijen, aanbieders van kassasystemen en OEMs toegankelijk en is op weg om de centrale technologie voor de digitalisering van de oliebranche in Europa te worden. DKV en PACE zijn een strategische samenwerking overeengekomen en in dit kader heeft DKV vandaag een minderheidsbelang in PACE verworven.

“Met de participatie in PACE zetten wij ons digitaliseringsoffensief consequent voort”, zegt Marco van Kalleveen, CEO van DKV Mobility. “De strategische samenwerking met een van de toonaangevende aanbieders van Connected Car Services zal ons helpen de razendsnelle digitalisering in de oliebranche samen met onze klanten en onze partners succesvol vorm te geven.”

Dr. Martin Kern, mede-bedrijfsleider bij PACE, voegt hieraan toe: “De samenwerking met DKV Mobility is voor ons een erg mooie bevestiging dat wij de afgelopen jaren bij de bouw van connectedfueling.com het goed hebben gedaan. Wij verheugen ons om samen met de marktleider in Europa verder te mogen werken aan dit innovatieve project. Door de samenwerking met DKV willen wij de leidende, open marktpositie voor mobiel betalen veroveren.”

Beide partijen hebben afgesproken zich niet over de hoogte van het totale bedrag van de transactie uit te laten.

Meer informatie vindt u op www.dkv-euroservice.com en www.connectedfueling.com

20200910 PACE NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications