E-Mobility: samenwerking DKV Mobility en NewMotion

Netwerkuitbreiding mobility service provider DKV door strategische partnership

Charge4Europe, joint-venture van DKV en innogy eMobility Solutions is een samenwerking aangegaan met NewMotion. NewMotion behoort tot de Shell Group en is toonaangevend provider van intelligente oplossingen voor opladen van elektrische voertuigen. Dankzij deze overeenkomst hebben klanten van DKV toegang tot nog eens 10.000 oplaadpunten in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië. Al deze oplaadpunten kunnen nu al worden gebruikt.

Melanie Lane, CEO van NewMotion: “Roaming partnerships zijn belangrijk voor toekomstig succes van elektrisch rijden. Om mensen over te halen richting duurzaam rijden moeten we de rij- en oplaadervaring zo naadloos mogelijk vormgeven. NewMotion en moedermaatschappij Shell werken samen met meer dan 200 roaming partners aan nog betere toegang van de oplaadinfrastructuur – voor de bestuurder een belangrijk motief om op elektrisch over te stappen.”

“Wij zijn erg trots op ons partnership met NewMotion,” zegt een blije Christopher Schäckermann, Director eMobility bij DKV Mobility en Managing Director Charge4Europe. “Deze samenwerking is voor ons een nieuwe belangrijke stap; niet alleen naar meer groene mobiliteit, maar ook naar een nog comfortabeler servicenetwerk in het belang van onze klanten met een elektrisch wagenpark.”

De afgelopen twee jaar heeft Charge4Europe zich ontwikkeld tot vooraanstaande provider van merkonafhankelijke verzorging van elektrische voertuigen onderweg en toegang tot publieke oplaadpunten.

Door de uitbreiding hebben klanten van DKV nu de beschikking over meer dan 185.000 oplaadpunten in 32 landen.

20210618 NewMotion NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications