EDUGO De Brug investeert in nieuwe infrastructuur

3 nieuwe klaslokalen en 3 nieuwe toilettenblokken in gebruik genomen

Op eerstegraadsschool EDUGO De Brug in Oostakker zijn vorige week drie nieuwe klaslokalen en drie nieuwe toilettenblokken in gebruik genomen.

De drie lokalen, uitgerust met een whiteboard, beamer en nieuw meubilair, zijn een gewenste aanvulling op de reeds bestaande infrastructuur.

Mevrouw Lut Gobeyn, pedagogisch directeur EDUGO De Brug, legt uit: “Onze school groeit gestaag en dat verheugt ons uitermate. Extra, goed uitgeruste ruimtes voor onze leerlingen zijn dan ook bijzonder welkom. In deze nieuwbouw hebben we de muren in een fris kleurtje gestopt dat helemaal niet saai of ouderwets oogt. Ook de buitenkant is warm en aangenaam aangekleed. We hopen dan ook dat deze nieuwe, lichtrijke lokalen onze leerlingen uitnodigen om met volle goesting naar de les te gaan en om er super gemotiveerd nieuwe lesvormen uit te proberen.” Het is inderdaad zo dat een van de nieuwe lokalen kan worden gereserveerd voor coöperatieve leervormen zoals groepswerken of voor didactische methoden waarvoor extra ruimte nodig is.

Naar de realisatie van de drie nieuwe sanitaire blokken is dan weer jarenlang uitgekeken.

Mevrouw Gobeyn: “We zijn vandaag bijzonder fier met de realisatie van meer dan 50 chique, eigentijdse toiletten, verdeeld over drie grote sanitaire blokken, twee voor meisjes en een voor jongens. De vernieuwing van de sanitaire ruimtes was een echte must voor onze school en we zijn oprecht blij dat na 6 maanden de werken eindelijk zijn voltooid. Voor onze school is dit een echte mijlpaal! We mogen fier zijn op het resultaat en ik wil dan ook graag iedereen oprecht bedanken die op de een of andere manier zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan dit ambitieus project.”

De officiële voorstelling van de ruimtes gebeurde in aanwezigheid van de afgevaardigd bestuurder, de heer Bertrand De Geeter, de voorzitter van de raad van bestuur, de heer Cédric Blanpain, de algemeen directeur, mevrouw Linda Dirick, de architect van het studiebureau Fraeye & partners, enkele beleidsmedewerkers en de leerlingenraad.

20180226 EDUGO Nieuwe lokalen DEF.docx