Falck selecteert P2P-oplossing van Basware voor wereldwijde factuurautomatisering

Basware gaat zijn P2P-oplossing bij Falck implementeren, dit als onderdeel van het wereldwijde digitalisering- en standaardisatieproces van deze toonaangevende organisatie.

Falck heeft in de afgelopen twaalf maanden Basware’s systeem uitvoerig in Denemarken getest. Door hetzelfde systeem wereldwijd te implementeren, zal het voor het management van Falck eenvoudiger zijn een ​​volledig overzicht te krijgen en de bedrijfsprocessen op alle niveaus te analyseren, potentieel interessante gebieden te benoemen en ervoor te zorgen dat kortingspercentages in leveringscontracten worden opgenomen.

"De implementatie van de Basware-oplossing ondersteunt de IT- en groeistrategie van Falck en standaardiseert ons gebruik van P2P-systemen”, zegt Allan Kjer, Vice President Global Business Services bij Falck. “We verwachten dat we onze compliance verder verbeteren en interne processen met betrekking tot inkoop, betalingen en boekhouding automatiseren.” Allan Kjer verwacht dat Basware’s nieuwe oplossing jaarlijks tot 700.000 transacties zal verwerken.

Basware biedt een geavanceerd P2P-platform, ondersteunt e-transactions en zorgt voor een hoge mate van automatische matching van facturen met goedgekeurde inkooporders. Basware wordt gebruikt door verschillende internationale bedrijven zoals Pfizer, GE Healthcare en Astra Zeneca.

"Falck kan kostenbesparingen realiseren, snellere werkprocessen opzetten, menselijke fouten tot een minimum beperken en organisatorisch nog beter worden om te handelen volgens interne richtlijnen en de huidige wetgeving. Dit alles zal leiden tot een hoge mate van compliance", zegt Henrik Stanley-Madsen, Managing Director van Basware in Denemarken.

20180605 Falck NL.doc

DOC - 58 Kb