Gartner noemt Sophos als ‘Visionary’ voor Enterprise Network Firewalls in 2017 Magic Quadrant Report

Sophos is door Gartner, Inc als ‘Visionary’ genoemd in het rapport ‘Magic Quadrant for Enterprise Network Firewalls’. Dit is het eerste jaar dat Sophos in het Visionary-kwadrant van het rapport is opgenomen.

"Wij zijn van mening dat de benoeming van Sophos als Visionary in het Enterprise Network Firewall Magic-kwadrant de recente innovatie van onze XG Firewall-serie erkent, de verbeterde gesynchroniseerde beveiligingsmogelijkheden, ons plan voor de toekomst én ons ​​groeiende marktaandeel in dit zeer concurrerende markt weerspiegelt”, aldus Dan Schiappa, senior vice president en general manager van de Network and Enduser Security-groepen binnen Sophos. "De netwerksecuritymarkt heeft de afgelopen drie jaar een aanzienlijke ontwikkeling doorgemaakt. 'Next-generation' is nu de enige generatie enterprise firewalls die bescherming kan bieden tegen de geavanceerde aanvallen van vandaag de dag. Sophos blijft flink investeren in de ontwikkeling van de volgende generatie portfolio van beveiligingsproducten die eenvoudig te implementeren, gebruiken en te beheren zijn. Organisaties, ongeacht de bedrijfsgrootte, hebben oplossingen nodig die de hoogste beschermingsniveaus bieden. De groei van onze netwerkbeveiliginsgactiviteiten laat zien dat we producten leveren die aan die behoeften voldoen.”

In Sophos’ boekjaar dat 31 december 2016 eindigde, groeide de facturering voor de netwerkbeveiliging met 17,8 procent tot US$ 319,1 miljoen. Gedurende dezelfde periode vertegenwoordigde UTM en de next-generation firewall-oplossingen ongeveer de helft van Sophos’ facturen wereldwijd.

De Sophos XG Firewall is beschikbaar als hardware, voor alle grote virtualisatieplatformen én via de Microsoft Azure-markt om infrastructure-as-a-service-implementaties in de cloud te beveiligen. Beschikbare modellen variëren van een desktop appliance met geïntegreerde Wi-Fi tot rack-mount producten die voor datacenters zijn bedoeld.

20170802-Gartner-NL.docx