Groei Sophos MSP Connect neemt sterk toe

Groei gevoed door toenemende vraag naar Sophos' next-generation cybersecurity-oplossingen en Managed Threat Response

Sophos heeft een aanzienlijke, wereldwijde groei van MSP Connect gerealiseerd, het programma voor Managed Service Providers (MSP's) om onder meer omzet te genereren met Sophos’ portfolio van oplossingen en diensten. De groei wordt gevoed door een toenemende vraag naar het aanbod van Sophos voor bescherming tegen geavanceerde en veranderende cyberbeveiligingsdreigingen.

"Channelpartners hebben een geweldige kans om organisaties te beschermen tegen de complexiteit van ransomware. Denk daarbij aan de recente ransomware-aanvallen als Maze, WastedLocker en Dharma. Maar ook aanvallen dit jaar die op de toenemende angst voor het coronavirus inspelen, maken hier onderdeel van uit," zegt Scott Barlow, Vice President MSP bij Sophos. “MSP's worden ook steeds vaker aangevallen via Remote Monitoring and Management (RMM) en Professional Service Automation (PSA) tools, verkeerd geconfigureerde firewalls en endpoints én gerichte phishing-aanvallen. Sophos vermindert deze risico's, en Sophos’ groeimomentum is een weerspiegeling van de bewezen staat van dienst bij het beveiligen van partner- en klantomgevingen."

Sophos MSP Connect ondersteunt nu meer dan 12.500 MSP's wereldwijd, een stijging van 30% sinds het begin van het fiscale jaar van Sophos in april 2020. MSP-facturen stegen in die tijd ook met 56%, met de grootste jaar-op-jaar groei in West-Europa en Amerika.

De vraag van partners naar Sophos’ volledige product- en dienstenportfolio – inclusief Sophos Intercept X, Sophos XG Firewall, Sophos Cloud Optix en Sophos Managed Threat Response (MTR) – blijft toenemen. Sophos MTR werd in oktober 2019 gelanceerd als een volledig beheerde service voor het opsporen van dreigingen, detectie en respons die machine learning combineert met menselijke analyse voor een geëvolueerde benadering van proactieve beveiliging. Op dit moment ondersteunt Sophos MTR meer dan 1.000 klanten. Als een van de meest gebruikte Managed Detection and Response-diensten in de branche met meer dan 1.000 klanten onderscheidt Sophos MTR zich door het vermogen om namens organisaties proactief actie te ondernemen om zo dreigingen in real-time te verminderen.

Sophos-oplossingen kunnen eenvoudig worden beheerd via het cloudgebaseerde Sophos Central-platform, waar MSP's toezicht kunnen houden op installaties van meerdere klanten, kunnen reageren op waarschuwingen, en licenties en aanstaande verlengingsdata kunnen volgen via één enkele interface. Door Sophos’ synchronised security-aanpak delen oplossingen actuele dreigingsinformatie in realtime om zo gecoördineerd en geautomatiseerd reacties op dreigingen te kunnen geven.

20201020 Sophos MSP NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications