Hardlopen op het ritme van de muziek om je pols

TomTom vernieuwt de Runner met een geïntegreerde muziekspeler

IFA, Berlijn, 3 september 2015 – TomTom (TOM2) lanceert vandaag de vernieuwde TomTom Runner 2 GPS horloge. Dankzij een geïntegreerde muziekspeler halen lopers nog meer uit hun prestaties. Lopers hoeven nu niet langer een smartphone rond hun arm te binden. Ook hoeven zij zich niet langer zorgen te maken over de vervelende kabeltjes die alsmaar in de weg hangen tijdens het lopen. De TomTom Runner 2 geeft lopers alles wat ze nodig hebben in een makkelijk te gebruiken alternatief om de pols. Bovendien is het mogelijk om de muziek naar veel verschillende Bluetooth® koptelefoons te streamen.

Door de 3GB aan opslagcapaciteit voor muziek op de TomTom Runner 2 kunnen sporters nu hun smartphone tijdens trainingen thuislaten, terwijl er toch naar zo’n 500 nummers kan worden geluisterd. Afspeellijsten kunnen eenvoudig van iTunes of Windows Media® Player worden gedownload. Daarnaast is het sporthorloge standaard uitgerust met ‘Running Trax’, een door Ministry of Sound speciaal samengestelde mix van 30 minuten aan motiverende, energievolle, enthousiaste dansmuziek van ‘s werelds beste DJ’s.

We weten dat muziek een belangrijke rol speelt als het gaat om motivatie en het verbeteren van sportieve prestaties. Het is echter zo dat een smartphone in die specifieke situaties vaak een oncomfortabele ervaring oplevert,” aldus Corinne Vigreux, Managing Director van TomTom. “Onze vierde generatie GPS sporthorloges combineert de motivatie van muziek met een ingebouwde hartslagmeter, 24/7 activity tracking, multi-sport modes en GPS. Al die functies zorgen ervoor dat het veel makkelijker wordt om je prestatievooruitgang bij te houden, je algemene fitheidsniveau te verbeteren en uiteindelijk meer uit je trainingen te halen.”

De TomTom Runner 2 heeft een ingebouwde hartslagmeter om accuraat de hartslag te meten. Een bijkomende hartslagmeter om de borst is niet langer nodig om slim in hartslagzones te trainen. De multi-sport mode zorgt ervoor dat alle in- en outdoor sporten zoals hardlopen, fietsen, zwemmen, freestyle en trainingen in de sportschool kunnen worden bijgehouden. Door de bijzonder accurate GPS van TomTom Runner 2 is er ook real-time informatie beschikbaar over de tijd, afstand, snelheid, tempo en verbrande calorieën.

Het aantal stappen, de tijd dat je actief bent, de afstand, verbrande calorieën en slaaptijd worden allemaal bijgehouden door de 24/7 activity tracker op de TomTom Runner 2. Gebruikers kunnen dagelijkse en wekelijkse doelen stellen en via hun sporthorloge of de TomTom MySports app bijhouden hoe het ermee staat.

Statistieken kunnen via de MySports app worden opgeladen en draadloos bekeken via de vele online platforms zoals TomTom MySports, RunKeeper, Nike+.

De TomTom Runner 2 GPS-horloge reeks kent de volgende modellen:

• TomTom Runner 2 GPS-horloge
  • TomTom Runner 2 Cardio GPS-horloge
  • TomTom Runner 2 Music GPS-horloge
  • TomTom Runner 2 Cardio + Music GPS-horloge
  • TomTom Runner 2 Music GPS-horloge + Bluetooth® hoofdtelefoon
  • TomTom Runner 2 Cardio + Music GPS-horloge + Bluetooth® hoofdtelefoon

TomTom Runner 2 Cardio+Music kost 249 euro. Alle TomTom Runner 2 GPS-horloges zijn vanaf oktober in de betere sportwinkel, bij AS Adventure en via www.tomtom.com/running verkrijgbaar.

20150903-TomTom-Runner-2-NL.docx