Klaus Andersen nieuwe CEO van Basware

De Raad van Bestuur van Basware heeft Klaus Andersen tot CEO benoemd. Sinds maart 2019 vervulde hij bij Basware al de functie van interim-CEO.

Klaus Andersen was eerder Chief Technology Officer en lid van Basware’s Executive Team en trad in september 2018 toe tot het bedrijf. Voordat hij bij Basware kwam, was Andersen bij Itiviti sinds 2015 werkzaam als Executive Vice President, Global Engineering. Vóór Itiviti was hij actief in verschillende senior managementfuncties bij SimCorp.

"De Raad van Bestuur deed internationaal uitgebreid onderzoek naar een nieuwe CEO. Hierbij sprong Klaus Andersen eruit door onder andere zijn ervaring in hogere managementfuncties in de software-industrie”, licht Ilkka Sihvo toe, voorzitter van de Raad van Bestuur. “Tijdens zijn periode als interim-CEO heeft hij al veel leiderschap getoond. Wij hebben er alle vertrouwen in dat hij Basware naar winstgevende groei zal leiden."

Klaus Andersen vult aan: "Ik ben erg verheugd om de rol van CEO op mij te nemen omdat Basware een wereldwijde leider is op het gebied van Purchase-to-Pay en ook het grootste e-factureringsnetwerk ter wereld heeft. Basware heeft sterke oplossingen en is goed gepositioneerd in een groeiende markt.”

Sandra Van Hauwaert PR Consultant, Square Egg Communications

Square Egg Communications BVBA