Lotgenote Laura (14) knipt 50.000ste paardenstaart voor de actie Geef om Haar van Think-Pink

Steeds meer Belgen knippen haar voor pruiken voor borstkankerpatiënten

Woensdag 16 maart 2016 — Eén van de jongste lotgenoten van borstkanker ooit in ons land, heeft vanavond de eer om de 50.000ste paardenstaart te knippen voor de actie Geef om Haar van Think-Pink. De 50.000ste paardenstaart wordt geschonken door Lisa (18) uit Kontich.

Laura was 12 toen bij haar borstkanker werd vastgesteld. Intussen gaat het veel beter met haar en is ze zelf naar Think-Pink gestapt, omdat ze iets wil betekenen voor andere lotgenoten. “Mijn zusje heeft onlangs ook haar lange haren geschonken. Dankzij de vele mensen die hun haar knippen kan Think-Pink pruiken terugbetalen aan vrouwen die hun haar verliezen tijdens hun behandeling en die het financieel moeilijk hebben” aldus Laura (14).

Lisa zag van dichtbij hoe zwaar de impact van borstkanker kan zijn. “In 2015 werd mijn mama na vijf jaar genezen verklaard van borstkanker. Mijn oma is nu 3 jaar overleden na een strijd van 12 jaar tegen deze ziekte. Enkele jaren geleden heb ik dan ook besloten om voortaan elk jaar iets te doen voor Think-Pink om zo de vele lotgenoten te steunen. Zo heb ik reeds gelopen en gewandeld. Dit jaar wilde ik mijn lange haren schenken. Mijn mama is zeker trots, mijn oma zou het zeker ook geweest zijn” aldus Lisa.

Wie zijn lange haren nog wil knippen voor de Geef om Haar actie kan gratis terecht bij meer dan 300 kappers voor een nieuwe coupe. Je kunt ook terecht op één van de knipevenementen ten voordele van Think-Pink. Je haar dient minstens 20 cm lang te zijn maar hoe langer je haar, hoe groter de opbrengst.