Nieuwe ambassadrice Rani De Coninck viert 10 jaar Think-Pink mee!

Think-Pinkvoorzitter Heidi was gisterenavond te gast bij Raf & Rani op Joe. Niet zomaar, want ze mocht er 10 HEROES verrassen met een duoticket voor het 10 jaar Think-Pinkfeest in de AB op 21 september. Tijdens het radioprogramma was een mooie primeur te horen: Rani is voortaan Think-Pinkambassadrice, samen met Jo Lemaire, Tia Hellebaut, Julie Taton en Ophélie Fontana.

“Toen ik Heidi onlangs leerde kennen, was ik onder de indruk van haar drive en optimisme. Ze heeft zelf het ongeluk gehad om kanker te krijgen, maar vandaag is ze een inspiratie voor al haar lotgenoten én eigenlijk ook voor alle gezonde vrouwen”, vertelt kersverse Think-Pinkambassadrice Rani De Coninck.

Positieve blik op de moeilijkste momenten

“Positiviteit is ook voor mij ontzettend belangrijk in het leven”, vertelt Rani. “Als ik een tegenslag heb, probeer ik die altijd om te zetten in iets positiefs. Maar natuurlijk … wanneer een ziekte zoals borstkanker je overvalt, is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan. Dan is het goud waard als je voelt dat je er niet alleen voor staat, dat er mensen zijn die om je geven zoals Heidi en Think-Pink. Mensen die helpen door er gewoon te zijn. Met een lach, een schouderklopje, een gedeelde traan, een onverwacht boeketje bloemen.”

“Think-Pink is een dagelijkse uitnodiging om ook op de moeilijkste momenten die roze bril op te zetten. Zelfs als je als vrouw geraakt wordt in je vrouwelijkheid. Zelfs dan. Als ze je iets niét mogen afpakken, dan is het wel dat. De fierheid waarmee je als vrouw je vrouw-zijn draagt. Als een sterke vrouw, maar ook als sensuele, verleidelijke en zachte vrouw. Het verdict ‘borstkanker’ raakt je in het diepste van je vrouw-zijn. Dan is het goed om steun te vinden bij zo veel lotgenotes die hetzelfde hebben meegemaakt of nog meemaken. Want samen zijn sterke vrouwen nóg sterker. En zo komt er een tijd dat onze dochters en kleindochters deze ziekte niet meer hoeven te vrezen.”

Samen borstkanker geen kans geven

Think-Pinkvoorzitter Heidi Vansevenant onderstreept hoe hartverwarmend het engagement van Rani is voor zo veel lotgenoten. “Borstkanker treft één vrouw op acht. En daar wil Think-Pink zich als nationale borstkankercampagne niet bij neerleggen. We zijn ontzettend vereerd dat Rani haar schouders onder onze campagne zet. Een gezonde levensstijl is een belangrijke preventiemaatregel tegen borstkanker én is cruciaal voor het herstel tijdens en na een borstkankerbehandeling. Die levenshouding straalt Rani ook uit. Dat zij zich als ambassadrice inzet, is een hart onder de riem voor iedereen die door borstkanker getroffen is.”

Meer info over en tickets voor (€ 30) 10 jaar Think-Pink met Scala, Regi en Koen Buyse in de AB via think-pink.be/10years.

Foto: Medialaan

PERSBERICHT_Nieuwe-ambassadrice-Rani-De-Coninck-viert-10-jaar--Think_12-september-2017.docx