Omzet en personeelsbestand Sofico bereiken nieuwe hoogtes in 2015

Sofico, de internationale leverancier van software voor autofinanciering, leasing en fleetmanagement, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn omzet de voorbije vijf jaar met 125% is gestegen en zijn personeelsbestand met meer dan 80%.

Tegelijk kondigde de onderneming met hoofdkantoor in België aan zijn Investors in People-certificatie te hebben verlengd, een bewijs van de succesvolle herstructurering van de voorbije twee jaar.

Sofico, wiens systemen wereldwijd meer dan een miljoen voertuigen beheren, zag zijn omzet toenemen van 12 miljoen EUR in 2010 tot 27,1 miljoen EUR eind 2015. In dezelfde periode steeg het aantal werknemers van 105 tot 190 eind vorig jaar.

Sofico’s recent verlengde Investors in People-certificatie werd oorspronkelijk toegekend in 2010, en de verlenging vorig jaar is het resultaat van de grondige herstructurering die het bedrijf lanceerde in 2013.

Zo zijn er nu acht klantgerichte, autonome regionale entiteiten, die worden ondersteund door een aantal procesgerichte supportentiteiten. Elke regionale entiteit heeft een multidisciplinair team met eigen verantwoordelijkheid dat instaat voor een aantal Sofico-klanten.

Corinne Martens, HR-manager bij Sofico, zegt dat de verlenging van de Investors in People-certificatie (IiP) een bevestiging is van de succesvolle herstructurering.

"Het IiP-proces heeft aangetoond dat de medewerkers duidelijke loopbaanvooruitzichten hebben, hun rol kennen in de nieuwe organisatie en tevreden zijn over het herstructureringsproces.

De verlenging van het certificaat betekent echter niet dat ons werk af is. Dit jaar introduceren we opleidingsprogramma's voor alle medewerkers, zodat ze zich kunnen ontwikkelen en hun doelstellingen binnen de organisatie kunnen verwezenlijken."

Volgens Managing Director Gémar Hompes was 2015 het meest succesvolle jaar ooit voor Sofico.

"We kunnen terugblikken op een zeer succesvol 2015, waarin we nieuwe recordhoogtes bereikten in termen van omzet en van personeelsbestand. De voorbije twaalf maanden alleen al steeg onze omzet met 30%. En afgaand op het aantal lopende implementatie­projecten gaan we opnieuw een succesjaar tegemoet."

20160308-Sofico-cijfers.docx

DOCX - 1.3 Mb