Onafhankelijk onderzoeksbureau: Basware ‘Leader’ in e-Procurement

Topscores in categorieën productstrategie, globalisering en factuurverwerking

Basware wordt ‘Leader’ genoemd in het rapport 'The Forrester Wave ™: eProcurement, Q4 2019' van Forrester Research, Inc., met topscores in de productstrategie, de globalisering en de criteria voor factuurverwerking.

Met betrekking tot de productstrategie merkte het rapport op dat de Basware-oplossing veel innovatief gebruik maakt van Artificial Intelligence, zoals een algoritme die inschat dat een aanvraag het goedkeuringsproces doorloopt.

“Wij geloven dat het verkrijgen van de hoogste score in het criterium van de productstrategie onze toekomstbestendige mentaliteit weerspiegelt”, aldus Dany de Budt, country manager Nederland en België van Basware. “We beloven 100% zichtbaarheid van de uitgaven, dus daarmee komt een verplichting om de zakelijke uitdagingen van klanten te begrijpen, trends in de industrie te volgen en gebruik te maken van geavanceerde technologie.”

De Budt vervolgt: “We bevinden ons in een boeiende tijd waarin gegevens worden ingesteld om niet alleen financiële afdelingen te verbeteren, maar ook wonderen voor hen te verrichten. Daarom is ons team continu bezig om ervoor te zorgen dat onze productstrategie deze datakansen in realiteit omzet.”

Basware, alom bekend om zijn eenvoudige wereldwijde implementatie, kreeg ook de hoogstmogelijke score in het globaliseringscriterium, evenals in de factuurdigitalisatie en factuurvalidatiecriteria. Volgens het rapport is Basware een toonaangevende keuze voor CPO's en CFO's die streven naar een procesautomatisering van 90% of meer in hun uitgaven voor procure-to-pay (P2P), inclusief eenvoudige en complexe categorieën. Het bedrijf blinkt uit in het automatiseren van het vastleggen en verwerken van veel verschillende soorten facturen, inclusief mijlpaal, tijd en periodieke facturering.

Het rapport is een uitgebreide evaluatie van P2P-platforms. Forrester identificeerde en evalueerde de twaalf belangrijkste providers door een combinatie van vragenlijsten, productdemonstraties en discussies met klantreferenties voor het rapport. De leveranciers werden vervolgens gescoord tegen een uitgebreide set van 31 evaluatiecriteria, waaronder het huidige aanbod, strategie en aanwezigheid op de markt.

20191217 Leader NL.doc

DOC - 52 Kb