Onboard units van DKV binnenkort aanvaard op Italiaanse autosnelwegen

Autostrade per l'Italia S.p.A., de exploitant van het grootste autosnelwegennet van Italië, heeft een contract ondertekend voor digitale tolafrekening door de DKV BOX ITALIA voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton. Met een wegennet van meer dan 3.000 kilometer exploiteert Autostrade per l'Italia meer dan de helft van de tolplichtige autosnelwegen in Italië. De ondertekening van het contract maakt de definitieve bevestiging van DKV Euro Service door de Italiaanse vereniging van autosnelweg- en tunnelbeheerders (AISCAT) als gecertificeerde dienstverlener mogelijk. In de nabije toekomst zal ook de DKV BOX EUROPE worden toegelaten.

“Dit is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf”, aldus Jérôme Lejeune, Managing Director Tol bij DKV Euro Service. “We zijn erg blij dat we dankzij Autostrade per l'Italia een enorm belangrijke eerste stap hebben gezet om onze klanten een eigen box te kunnen aanbieden voor de afrekening van de Italiaanse tolheffing voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton.”

Roberto Tomasi, CEO van Autostrade per l'Italia, voegt hieraan toe: “DKV Euro Service is een belangrijke strategische partner voor de ontwikkeling van digitale diensten in ons netwerk, die wij managen door bevordering van de concurrentie tussen de beste marktspelers. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

De betreffende Italiaanse tolstations zijn speciaal voor dit doel uitgerust met de nodige software en hardware. Speciale tolrijstroken laten de bestuurder zien op welke rijstrook de DKV BOX ITALIA kan worden gebruikt.

20200331 DKV Box Italia NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications