Op weg naar Europa’s grootste oplaadnetwerk

innogy en DKV vieren 100.000e laadpunt

Charge4Europe, joint-venture van DKV Mobility en innogy eMobility Solutions, heeft zojuist zijn 100.000e oplaadpunt in werking gebracht. Charge4Europe is pas sinds 2019 operationeel maar viert hiermee nu al een belangrijke mijlpaal in haar status van provider van één van Europa’s grootste netwerken voor het opladen van vol-elektrische en hybride voertuigen. Het hoofdkantoor van innogy in het Duitse Essen maakte zopas het bereiken van het 100.000e oplaadpunt bekend.

“Bij Charge4Europe werken we met man en macht aan de uitrol van een laadinfrastructuur die heel Europa dekt,” zegt Sven Mehringer, Managing Director Energy & Vehicle Services van DKV. “Hierdoor willen we samen met onze klanten en partners succesvol vormgeven aan de energieomslag.” De joint-venture biedt alleen in Duitsland al toegang tot circa 30.000 laadpunten. Verder is simpel en probleemloos opladen nu ook in Oostenrijk, België, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en Italië een feit.

Het aantal oplaadpunten en landen wordt continu aangevuld en uitgebreid. Arjan van der Eijk, CEO/COO van innogy eMobility Solutions GmbH hierover: “Elektrisch rijden zit internationaal in de lift. Grensoverschrijdend opladen is cruciaal voor het succes van elektromobiliteit. Bij Charge4Europe richten we ons in dit verband dan ook op de grote wagenparken.”

Eind dit jaar moet het oplaadnetwerk van Charge4Europe zijn uitgegroeid tot zo’n 120.000 laadpunten.

Meer informatie op www.dkv-mobility.com en www.innogy-emobility.com

20201006 100.000 Ladepunkte NL.docx

PR Consultant, Square Egg Communications