Optimalisatie Cloud Optix vereenvoudigt cloudbeveiliging

Sophos (LSE: SOPH) heeft verbeteringen binnen Sophos Cloud Optix doorgevoerd die de detectie en response van cloudsecurity-kwetsbaarheden en -misconfiguraties automatiseren en vereenvoudigen.

Cloud Optix wordt makkelijk beheerd via het cloudgebaseerde Sophos Central-platform. Dit kan naast Sophos’ volledige portfolio van next gen cybersecurity-oplossingen worden gebruikt. Hieronder vallen onder meer Sophos' endpoint-, netwerk-, mobiele-, wifi-, e-mail- en encryptieproducten. Real-time informatie-uitwisseling en threat response via Sophos Central stelt organisaties in staat om bedreigingsdetectie en reactietijden te verbeteren, onderzoeken te vereenvoudigen en impact van bedreigingen te minimaliseren.

Cloud Optix beantwoordt aan een marktbehoefte aan cloudbeveiliging door een perfect zicht op risicovolle blinde vlekken. Met behulp van Artificial Intellgence om de kwetsbaarheden in de cloudarchitectuur en misconfiguraties op te sporen en te automatiseren, krijgen securityteams inzicht in alles wat in de cloud aanwezig is en kunnen ze in enkele minuten reageren om beveiligingsrisico’s te verhelpen. Cloud Optix is ​​beschikbaar in AWS Marketplace en biedt automatische detectie van de bedrijfsmiddelen van Amazon Web Services (AWS) en multi-cloudomgevingen.

De nieuwe functies en mogelijkheden:

Versnelde threat investigation: Cloud Optix transformeert de visualisatie van de AWS-infrastructuur, zodat organisaties verborgen beveiligingsbedreigingen kunnen identificeren en verwijderen. Cloud Optix breidt de ondersteuning voor de nieuw gelanceerde Amazon Detective uit met interactieve en intuïtieve gegevens over potentiële bedreigingen, zoals mislukte inlogpogingen en verdachte API-aanroepen in AWS-workloads

Identificeren Kubernetes-beveiligingskwetsbaarheden: Amazon Elastic Kubernetes Service (Amazon EKS)-clusters en native Kubernetes-implementaties worden nu gevolgd door Cloud Optix, die uitgebreide inventarisatie en visualisatie van onder meer clusters, nods, node pools, pods en containers geeft.

Detecteer afwijkingen in de cloudrekening: nieuwe mogelijkheden voor uitgaven via de cloud geven afwijkend gedrag van misbruik aan, zodat organisaties actie kunnen ondernemen.

Opsporen van onbedoelde openbare of accountoverschrijdende toegang: integratie met de nieuwe AWS Identity and Access Management (IAM) Access Analyzer biedt details en context die nodig is om snel te bepalen of resourcebeleid verkeerd is geconfigureerd om onbedoelde openbare of accountoverschrijdende toegang toe te staan.

Veilig cloudverkeer: uitbreiding van de beveiliging naar het netwerk, Sophos UTM-ondersteuning voor de nieuwe Amazon Virtual Private Cloud (VPC) Ingress Routing. Dit zorgt ervoor dat verkeer dat in en uit VPC's en andere virtuele apparaten stroomt veilig is. Met de nieuwe mogelijkheid om noord-zuid verkeer te beperken, voegt Sophos een nieuwe beschermingslaag toe.

Sandra Van Hauwaert PR Consultant, Square Egg Communications
Sandra Van Hauwaert PR Consultant, Square Egg Communications