Sophos biedt klanten slimmer mobiel apparaatbeheer met Microsoft Intune-integratie

Toenemende zakelijke mobiliteit stimuleert de vraag naar verbeterde cyberbeveiligingscontrole en bedreigingsinzichten

Sophos heeft vandaag de integratie aangekondigd van Sophos Mobile Security met Microsoft Intune. De integratie stelt Microsoft Intune-klanten, die Sophos Mobile Security 9.0 gebruiken, in staat toegangscontroles te configureren die worden gevoed door de nieuwste informatie over de dreiging van mobiele apparaten. Hierdoor kunnen werknemers veilig werken en toegang krijgen vanaf elk apparaat of locatie, met behoud van de bedrijfseisen.

De Sophos-integratie draait op Microsoft Azure en stelt IT-beheerders in staat individueel het gebruiksbeleid van het apparaat te configureren binnen Microsoft Intune, zodat werknemers productief kunnen werken vanuit de apparaten en applicaties die zij prefereren, terwijl bedrijfsconformiteit wordt gewaarborgd. Als een individueel endpoint wordt gehackt, hebben beheerders toegang tot gedetailleerde beveiligingsinzichten van Sophos Mobile Security, zodat zij effectiever kunnen beslissen wanneer een individueel endpoint moet worden vergrendeld en toegang tot bedrijfsgegevens moet worden geweigerd.

"Naarmate we meer vertrouwen krijgen in trustnetwerken, is verbeterde voorwaardelijke toegang van cruciaal belang. Met de toename van het remote werken en het domino-effect dat daarmee gepaard gaat bij de toegang tot bedrijfsgegevens op verschillende mobiele apparaten, is er een groeiende behoefte om gebruikersproductiviteit mogelijk te maken zonder de gegevensbeveiliging in gevaar te brengen," aldus Dan Schiappa, chief product officer bij Sophos. "Het begrijpen en beheren van beveiligingsrisico's staat centraal in deze besturingsomgeving en onze integratie met Microsoft voldoet aan deze vereiste. Door gedetailleerde bedreigingsinzichten met betrekking tot individuele mobiele endpoints aan te bieden, kunnen IT-beheerders beter geïnformeerde keuzes maken om een apparaat van netwerktoegang te blokkeren. Door beheerders die extra context te geven, kan ontzegging van toegang beter worden beperkt om te zorgen dat de productiviteit alleen waar nodig wordt beïnvloed.

"In de steeds mobielere omgeving van vandaag wordt een meer gedetailleerde context essentieel om ervoor te zorgen dat netwerken minder gemakkelijk worden aangetast door malware of mogelijk ongewenste inhoud", zegt Ryan McGee, director Microsoft Security Marketing bij Microsoft Corp. "Integraties met leveranciers van beveiligingsoplossingen zoals Sophos zijn belangrijk voor ons. We zijn verheugd om de mogelijkheden van de Microsoft Intune-oplossing uit te breiden om onze klanten een betere staat van beveiliging te bieden."

Sophos Mobile Security werkt op zowel Android- als iOS-apparaten en kan bedreigingsgegevens delen met Microsoft om dat extra beetje context te bieden. Met beleid voor voorwaardelijke toegang kunnen bedreigingsdetecties van Sophos nu worden overwogen wanneer toegang tot aangevraagde bronnen wordt toegestaan.

Beschikbaarheid
Sophos Mobile Security is nu beschikbaar voor Android en iOS. Licenties kunnen via geregistreerde Sophos-partners wereldwijd worden aangeschaft om gecentraliseerde configuratie en de Microsoft Intune-integratie mogelijk te maken. Aanvullende informatie is te vinden op Sophos.com. Klik hier om u aan te melden voor een gratis proefperiode van 30 dagen

20190225 Sophos en Microsoft NL.docx