Sophos Central Management van XG Firewall nu beschikbaar via Early Access Program

Sophos XG Firewall onderdeel van productportfolio dat nu beschikbaar is via geïntegreerd, cloud-based managementplatform

Sophos’ next-generation XG Firewall is nu beschikbaar via het Early Access Program van Sophos Central. De meest recente versie van Sophos XG Firewall met lateral movement protection beschermt tegen de verspreiding van gerichte, handmatige cyberaanvallen en werd in november 2018 gelanceerd.

Sophos is van mening dat effectieve cybersecurity intuïtief makkelijk te gebruiken en eenvoudig te beheren dient te zijn. Om dit te realiseren, kunnen Sophos-diensten door middel van een geïntegreerde cloud-based managementconsole op afstand worden beheerd. Voor channel partners betekent dit de mogelijkheid om de hele Sophos-opzet via één console te beheren.

“De mogelijkheid om zowel endpoint- en netwerkbescherming vanuit één geïntegreerd managementplatform te beheren geeft IT-admins en MSP’s de mogelijkheid om snel en doeltreffend op een aanval te reageren en zo te voorkomen dat uitbraken zich verspreiden”, zegt Dan Schiappa, Senior Vice President en General Manager Products van Sophos. “De mogelijkheid om meerdere producten te beheren via het Sophos Central-beheerplatform creëert synchronized security. Hierbij kunnen endpoints en netwerken realtime informatie delen, waardoor er meer inzicht in het netwerk én geautomatiseerde reacties op aanvallen ontstaat. De kracht van het Sophos Central-platform blijft groeien, en met de toevoeging van XG Firewall kunnen gebruikers alle kritische veiligheidsmaatregelen vanuit één plek beheren.”

De Sophos XG Firewall schakelt automatisch met Sophos’ endpointdiensten, waaronder de nieuwe Intercept X Advanced with Endpoint Detection and Response (EDR). Dit is een oplossing die proactief dreigingen kan voorspellen en hiertegen bescherming kan bieden, automatisch computers kan isoleren en de infecties kan tegengaan.

Het cloudgebaseerde Sophos Central-beheerplatform werd in 2015 voor het eerst gelanceerd. In aanvulling op het beheer van de XG firewall via het Early Access Program kunnen gebruikers en partners web-, mail-, endpoint-, server- en mobiele bescherming op een enkel scherm beheren. Tegen het einde van september 2018 telt Sophos Central meer dan 77.000 klanten waarbij meer dan acht miljoen transacties per minuut worden verwerkt. Door middel van een partnerdashboard versimpelt Sophos Central het beheer en de responstijd van meerdere klanten voor VAR’s en MSP’s.

20181213 EAP NL.docx