Sophos introduceert Phish Threat Attack-simulatie en trainingsoplossing met nieuwe analytics

41% van organisaties ervaart dagelijks aanvallen; 62% traint personeel niet op het herkennen van phishingpogingen

• E-mail awareness training makkelijker te integreren binnen beveiligingsstrategie
  • Betere ROI en risicomatrix met gecentraliseerde rapportage en analytische tracking

Sophos breidt de Phish Threat phishing-aanvalsimulator en trainingsoplossingen voor Europa en Azië uit. Met verbeterde dashboards en nieuwe analytics, om het organisatierisico en de prestaties van medewerkers bij te houden, vereenvoudigt Phish Threat een belangrijk onderdeel van een beveiligingsstrategie van organisaties. Met de mogelijkheid om te kiezen uit hostinglocaties in Ierland, Duitsland of de Verenigde Staten kunnen organisaties overal ter wereld nu toegang krijgen tot meertalige, interactieve beveiligingstrainingen vanuit Sophos Central, het Sophos security management platform.

Phishing blijft een gemakkelijke tool voor onder meer ransomware: 41 procent van organisaties ervaart dagelijks aanvallen, en daarom blijft het trainen van medewerkers van cruciaal belang. Sophos Phish Threat automatiseert het volledige trainingsproces en biedt visuele analytics om kwetsbare werknemers te identificeren. Als het enige bewustzijnprogramma op het gebied van IT-beveiliging kan het naast e-mail-, endpoint- en netwerkbeveiliging vanuit één console worden bediend.

"Menselijk gedrag is en blijft een cruciaal element van cybersecurity. 62 procent van de bedrijven traint zijn medewerkers niet bij het herkennen van phishing-pogingen", aldus Bill Lucchini, SVP en general manager van de Sophos Messaging Security Group. "Bij SophosLabs maakt malware 77 procent uit van alle geblokkeerde e-mail. Medewerkers moeten verantwoordelijk zijn voor de manier waarop zij omgaan met data en hoe een phishing-aanval te herkennen. Phish Threat vergroot het bewustzijn van medewerkers door het ‘creëren’ van verdachte e-mails op basis van beproefde technieken, succesvolle parodieën en eigentijdse voorbeelden. Na het volgen van de Phish Threat-simulatie is 31 procent van de medewerkers minder gevoelig voor phishingmails."

Phish Threat stelt IT-managers in staat ‘kwetsbare’ medewerkers te identificeren en relevante real-world phishing-e-mailsimulaties vanuit Sophos Central aan te bieden. De templates en trainingen zijn beschikbaar in negen talen en worden voortdurend bijgewerkt. Wanneer fouten worden gemaakt, krijgen personen automatisch een corrigerende training. Phish Threat biedt ook statistieken om het totale bedrijfsrisico en de beveiligingshouding op organisatie- en individueel niveau te volgen en te meten. Doordat benchmarkgegevens beschikbaar zijn over de gevoeligheid van medewerkers tegen phishing tegen wereldwijde normen kunnen trainingen volledig worden afgestemd en kunnen gegevens worden gebruikt om het veiligheidsbeleid binnen Sophos Central te verbeteren.

20180313 Phishing NL.docx