Sophos neemt Invincea over

Sophos heeft vandaag aangekondigd Invincea over te nemen, een leverancier van de nieuwste generatie malwarebescherming. Invincea’s endpoint beveiligingsportfolio is ontworpen om onbekende malware en geavanceerde aanvallen op te sporen en te voorkomen via de gepatenteerde deep learning neural-netwerkalgoritmen. Zij komen al tijden als een van de beste machine learning en signature-less next-generation endpointtechnologieën uit diverse onafhankelijke tests en staan hoog aangeschreven vanwege de hoge detectiepercentages en weinig valse meldingen.

Invincea is opgericht door CEO Anup Ghosh om de snelgroeiende zero-day bedreigingen aan te pakken. Invincea’s paradepaardje ‘X by Invincea’ gebruikt deep learning neural- netwerken en scant gedrag om zo ongeziene malware op te sporen en aanvallen te stoppen voordat deze kunnen toeslaan.

“Door Invincea aan ons portfolio toe te voegen, kan Sophos haar visie verder uitzetten door de meest krachtige technologieën te bundelen. Op deze manier kunnen we onze klanten de allernieuwste bescherming bieden”, aldus Kris Hagerman, de CEO van Sophos. “Invincea is marktleider op het gebied van machine learning opsporing van bedreigingen door de combinatie van hoge opsporingsaantallen en een minimum aan valse meldingen. Invincea zal Sophos’ toonaangevende next-gen endpoint beveiliging versterken vanwege de vooruitziende blik op nieuwe vormen van beveiliging waarvan wij geloven dat deze steeds belangrijker zullen zijn voor de toekomst van endpointbeveiliging. Daarnaast stelt het ons in staat om optimaal te profiteren van nieuwe groeimogelijkheden. We zijn trots het Invincea-team bij Sophos te mogen verwelkomen en we kijken ernaar uit onze klanten en partners over de hele wereld de voordelen van deze geavanceerde technologie te presenteren.”

“We zijn Invincea gestart met innoveren van non-signature based technologieën, waaronder machine learning, om organisaties te beschermen tegen de meest geavanceerde vormen van cyberaanvallen”, vertelt Anup Ghosh, oprichter en CEO bij Invincea. “X by Invincea vertegenwoordigt een nieuwe generatie binnen de antivirustechnologie en is gebaseerd op deep learning en behavioral monitoring. Door de krachten met Sophos te bundelen, biedt dit ons de perfecte gelegenheid onze geavanceerde technologie wereldwijd te presenteren en kunnen wij onderdeel uitmaken van een uitgebreid gesynchroniseerd beveiligingssysteem. Als het gaat om het aannemen en het op de markt brengen van deze disruptive visie voor complete, geavanceerde en geïntegreerde beveiliging is Sophos binnen de industrie een toonaangevende partij.”

20170208-Invincea-NL.docx