Sophos opgenomen in ‘Leader’-kwadrant van Endpoint Security Suites-rapport

Security vendor ontvangt ook hoogste score in Strategy-categorie

Sophos is gepositioneerd als ‘Leader’ in het nieuwe rapport ‘Forrester Research, Inc., The Forrester Wave ™: Endpoint Security Suites, Q4 2016’. Sophos ontving de hoogste scores in de Strategie-categorie, maar Forrester verwijst ook naar Sophos’ Endpoint Protection voor ‘de meest enterprise-vriendelijke SaaS endpoint security suite.’ Het rapport meldt dat ‘kopers de intuïtieve administratieve interface zullen waarderen, samen met de flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is voor de meeste zakelijke implementaties, zowel grote als kleine.’ Forrester kwam ook tot de conclusie dat Sophos-klanten ‘een hoge mate van tevredenheid over de effectiviteit van het product’ ervaren.

Forrester evalueerde vijftien leveranciers met 25 criteria en categoriseert verkoopmogelijkheden op drie basisprincipes: aanvalpreventie, detectie en schoonmaken. Het rapport beveelt aan dat aanbieders de volgende zaken moeten kunnen aanbieden:

• Voorkomen dat malware en exploits hun gang kunnen gaan

• Schadelijke activiteiten na uitvoering kunnen opsporen

• Schadelijke activiteiten en potentiële kwetsbaarheden herstellen en vasthouden

Het rapport omvat leveranciers die diensten met de bovengenoemde voorwaarden kunnen aanbieden, die een bewezen aanwezigheid op zakelijke markt hebben en betrokkenheid voor hun oplossingen van zakelijke klanten hebben aangetoond.

In het rapport beoordeelt Forrester ook de strategie van de leveranciers. Sophos scoorde een maximale waardering over de hele linie. Dit voor zowel de kosten- en het licentiemodel, de product roadmap en de go-to-market strategie. Aldus Forrester: “In een veld met zowel nieuwe als bestaande endpoint securitytechnologieën zijn Sophos’signatureless preventie en opsporingscapaciteiten belangrijk voor de concurrentiepositie op de lange termijn.”

Sophos Intercept X is de volgende generatie endpoint security oplossing die zero-day malware, onbekende exploitvarianten en stealth aanvallen tegenhoudt. Tevens bevat het een geavanceerde anti-ransomware functie die onbekende ransomware binnen enkele seconden detecteert. Men kan Sophos Intercept X naast de bestaande endpoint security software installeren. Sophos Intercept X is per heden beschikbaar; meer informatie is te vinden op https://www.sophos.com/en-us/products/intercept-x.aspx.

“Deze studie beoordeelt zowel de traditionele als de nieuwe generatie beveiligingsbedrijven. De plaatsing van Sophos in de meest rechtse positie geeft aan dat Sophos het voortouw neemt door nieuwe  technologieën toe te voegen aan het reeds bestaande endpoint protection portfolio”, aldus Dan Schiappa, Senior Vice President en General Manager, Enduser Security Group van Sophos. “Ik geloof dat onze positie als ‘Leader’ een bewijs is van Sophos voortdurende mogelijkheid om het dynamische beveiligingslandschap te evalueren. Hierbij wordt naar de behoeften van onze klanten gekeken om zo effectieve endpoint security producten te kunnen ontwikkelen. Ik ben er trots op dat onze klanten profiteren van onze technologie en onze strategie voor zowel on-prem als SaaS via het Sophos Central cloud-based managementplatform.”

20161021-Forrester-NL.docx