Sophos voor derde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot Visionary in Gartner Magic Quadrant Report voor Enterprise Mobility Management Suites

Dinsdag 28 juni 2016 — Sophos is voor het derde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot Visionary in het Gartner Magic Quadrant Report voor Enterprise Mobility Management Suites. Met Sophos Mobile Control is Sophos de enige endpoint en network security vendor in het EMM Magic Quadrant dit jaar.

Enterprise mobility managementoplossing Sophos Mobile Control is voor IT-administrators eenvoudig op te zetten, te configureren en te beheren. Het product omvat beveiligde en versleutelde ‘containers’ die zakelijke en persoonlijke data gescheiden houden. Hierdoor worden zakelijke en de persoonlijke privacy beschermd wat belangrijk is voor zowel zakelijke als Bring Your Own Device-scenario’s. Sophos Mobile Control omvat onder meer Sophos Mobile Security om toestellen zo te beschermen tegen online dreigingen en malware op Android-toestellen. Sophos Mobile Control 6.1, de meest recente versie, breidt het platformmanagement uit waaronder nu naast mobiele apparaten ook Windows 10-tablets, -notebooks en -desktops in dezelfde managementconsole zijn beveiligd. Hierdoor kan een consistent beveiligingsbeleid plaatsvinden met beveiligde toegang tot e-mail en intranet.

“Mobiele toestellen zijn een continue uitdaging, en IT-afdelingen dienen de veiligheid in kaart te brengen van alles dat op het netwerk is aangesloten om zo kostbare uitbraken te voorkomen, aan databescherming te voldoen en privacywetgeving in acht te nemen. Smart devices die bijvoorbeeld worden ingezet om via e-mail toegang te krijgen tot zakelijke data zijn een ander doelwit voor hackers en een mogelijkheid tot het lekken van data”, zegt Dan Schiappa, senior vice president en general manager, Enduser Security Group, Sophos. “Sophos Mobile Control is ontwikkeld om zo de meest begrijpelijke bescherming en het productievoordeel van BYOD’s te bieden door zakelijke data veilig te houden en persoonlijke informatie gescheiden en privé te houden.”