Sophos XG Firewall beschikbaar via Sophos Central

Toevoeging Sophos XG Firewall biedt geavanceerde functies voor Synchronised Security-mogelijkheden om snel op cyberaanvallen te reageren vanuit cloud-gebaseerde managementconsole

Next-gen Sophos XG Firewall is vanaf heden beschikbaar via Sophos Central. Hiermee is Sophos’ complete portfolio van cybersecurity-oplossingen in één cloud based managementplatform samengebracht. Partners en klanten van Sophos zijn nu in staat om hun next-gen endpoint en netwerkbeveiliging vanuit één scherm te beheren.

Naast het effectief beheer van meerdere producten via een enkel platform worden het opsporen van bedreigingen en reactietijden verbeterd door de Security Heartbeat binnen Sophos Synchronized Security. Deze aanpak deelt beveiligingsincidenten rechtstreeks tussen het Sophos-netwerk en de endpointbeveiliging. De XG Firewall communiceert automatisch met Sophos’ endpointproducten om proactief te beschermen tegen bedreigingen. Daarnaast onderbreekt het de aanvalsketen door computers te isoleren en stappen te ondernemen om een aanval te herstellen. Sophos Central creëert een beveiligingssysteem dat Artificial Intelligence binnen Intercept X with EDR kan gebruiken om sneller en effectiever te reageren.

"IT-organisaties zijn niet in staat te reageren op de grote aantallen en constant veranderende cyberaanvallen. Geavanceerde dreigingen vereisen intelligente beveiligingsoplossingen die voorspellend zijn, meerdere lagen tellen en als één systeem kunnen samenwerken. Met Sophos Central hebben partners en hun klanten toegang tot alle Sophos next-gen beveiligingstechnologieën", aldus Dan Schiappa, Senior Vice President en General Manager Products bij Sophos. "Het dreigingslandschap heeft zich sterk ontwikkeld en wij moeten onze benadering van het beschermen van de IT-infrastructuur verder ontwikkelen. Elke IT-organisatie, ongeacht de bedrijfsgrootte, heeft beveiliging nodig die innovatief, geïntegreerd en schaalbaar is. Sophos Central biedt dit alles."

Sophos Central werd in 2015 voor het eerst gelanceerd en verwerkt nu meer dan acht miljoen transacties per minuut voor meer dan 82.000 klanten over de hele wereld. Naast XG Firewall en AI-gestuurde endpointbeveiliging kunnen partners en klanten via Sophos Central de beveiliging voor web, e-mail, draadloos, server én mobiel beheren. Een speciaal partnerdashboard vereenvoudigt het bedrijfsbeheer voor Sophos-partners en maakt gestroomlijnd multi-klantbeheer voor MSP's mogelijk.

Recente bedreigingen zoals Emotet en gerichte ransomware (waaronder Matrix en SamSam) tonen de manier waarop cybercriminelen voortdurend tactieken aanpassen om effectief en winstgevend te blijven. De next-gen verbeteringen van XG Firewall en Intercept X, in combinatie met de intelligentie van Synchronized Security en eenvoudig beheer van alle producten binnen Sophos Central, zijn essentieel voor het handhaven van de bescherming en het snel reageren op elke aanval.

20190219 CentralManagement NL.docx