Telematica: nieuwe DKV LIVE portal met real-time data

DKV LIVE biedt Track&Trace en Estimated Time of Arrival functies conform regels voor rij- en rusttijden / Efficiënt plannen van routes en tankstops / DKV LIVE portal met real-time data

Binnenkort komt mobility service provider DKV met DKV LIVE, een volledig ontwikkeld telematicasysteem met daarin tal van aanvullende functies zoals Track&Trace en Estimated Time of Arrival. Hiermee krijgt de gebruiker real-time zicht op de aanleverketen, waarbij de regels voor rij- en rusttijden van de betreffende chauffeur zijn meegenomen. Verder geeft DKV LIVE efficiënte routeplanning op basis van kaartgegevens van kwaliteitsprovider Here. Bij de routeplanning wordt voor het bepalen van het dichtstbijzijnde en voordeligste tankstation tevens rekening gehouden met de aanwezige brandstof in de truck en eventuele klant-specifieke tankkortingen.

Het enige hiervoor nodig is een kastje ter grootte van een pakje tissues dat aan de FM (Fleet Management Interface) van de wagen wordt gekoppeld. Dat levert de benodigde informatie, die vervolgens via de cloud wordt verwerkt en doorgestuurd. Alle gegevens zijn in real time via de DKV LIVE portal te bevatten.

"Ten dienste van zijn klanten brengt DKV LIVE de digitale oplossingen die we al standaard kennen vanuit de B2C-sector nu ook binnen het B2B-segment," zegt Hans Cousserier, Sales Team Leader DKV Benelux. "Hieronder valt bijvoorbeeld het real-time volgen van leveringen en wagenparken. Op die manier kunnen nieuwe mogelijkheden en producten, zoals exacte bepaling van verwachte aankomsttijden de helderheid van vervoer aanmerkelijk vergroten, wat dan weer effectieve kosten- en CO2-besparing oplevert."

Voor de tweede helft van dit jaar staan bij DKV LIVE vele uitbreidingen gepland. Tegen die tijd zullen chauffeurs en verladers via de DKV LIVE app communiceren en zal DKV LIVE stap voor stap worden uitgebreid en als portal uitgroeien tot een all-in oplossing voor intelligent fleet management.

20200706 Telematica NL.docx