Think-Pink knipt 50.000ste staart voor Geef om Haar - UITNODIGING

Steeds meer mensen knippen hun haar om pruiken te maken voor borstkankerpatiënten

De 50.000ste staart wordt a.s. woensdag 16 maart om 19u symbolisch geknipt door Laura (14).  Zij kreeg op 12-jarige leeftijd te horen dat ze borstkanker had, en is daarmee één van de jongste lotgenotes ooit. Dit maakt de knipbeurt extra bijzonder.

We nodigen de media vriendelijk uit om dit mooie moment met ons te delen.

Geef om Haar

60% van de vrouwen die hun haar verliezen door de behandeling na kanker vinden dit het meest pijnlijke en ingrijpende aspect van hun ziekte. Daarom werd in 2008 de permanente Think-Pink actie Geef om Haar in het leven geroepen. Met dit initiatief wil Think-Pink een emotionele en financiële hulp zijn voor lotgenotes, bij de aankoop van een pruik. Elke bijdrage telt, iedereen kan zijn haar (min 20cm) aan deze actie schenken. Hoe langer de geknipte staart hoe groter de opbrengst, waarmee vrouwen financieel worden ondersteund bij de aankoop van hun pruik.

Praktische info:

De knipbeurt wordt in samenwerking met Matrix georganiseerd op woensdag 16 maart 2016.

• Waar: Bridge gebouw, Keizer Karellaan 584, 1082 Brussel (Sint-Agatha-Berchem)
  • Wanneer: De 50.000ste staart wordt geknipt om 19u, u bent welkom vanaf 18u30.

THINK-PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt

Think-Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren, sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren en zorg- en nazorgprojecten ondersteunen. Die doelstellingen maakt Think-Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds vrouwen bij de aankoop van een pruik. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds van Think-Pink het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think-Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.