TomTom introduceert Traffic Checker

Nieuwe functie TomTom MyDrive App vertelt forenzen hoe laat te vertrekken

TomTom (TOM2) lanceert vandaag de TomTom Traffic Checker, een nieuwe functie op de gratis TomTom MyDrive app. Dankzij deze innovatieve dienst weten bestuurders nu precies hoe laat ze moeten vertrekken om op tijd op hun bestemming aan te komen.

De MyDrive Traffic Checker biedt gepersonaliseerde meldingen op je smartphone over de verkeerssituatie op weg van je woon-werkverkeer. Daarnaast kunnen gebruikers vanuit de melding doorklikken naar de MyDrive-app om te zien wat de snelste beschikbare route naar hun bestemming is. Vanuit MyDrive kunnen routes naar een TomTom navigatiesysteem worden gestuurd.

“Forenzen hebben het niet makkelijk”, zegt Corinne Vigreux, mede-oprichter en managing director van TomTom Consumer. “Dagelijks woon-werkverkeer kan ontzettend frustrerend zijn. Bij TomTom zijn we vastbesloten om autorijden relaxter te maken. Naar aanleiding van feedback van onze gebruikers hebben we daarom Traffic Checker voor TomTom MyDrive ontwikkeld. Bestuurders kunnen daarmee beter inschatten wanneer zij van huis of kantoor moeten vertrekken om op tijd op hun bestemming aan te komen. TomTom heeft eindelijk het dilemma van iedere forens opgelost.”

MyDrive is beschikbaar voor iOS in de Apple App Store en voor en Android op Google Play, en ook bereikbaar via je browser op mydrive.tomtom.com. Op de iOS-versie kunnen bestuurders de vertraging op hun woon-werkroute checken met een gepersonaliseerde widget. Op de Android-versie zien bestuurders een persoonlijke notificatie.

20160517-TomTom-Traffic-Checker-NL.docx