Transparante brandstofprijzen in Europa

DKV integreert prijsgegevens van Italiaanse, Spaanse en Portugese overheidsinstanties in DKV APP en routeplanner DKV MAPS

De aanbieder van tank- en servicekaarten DKV Euro Service biedt zijn klanten voor ritten in Europa nu nog actuelere prijsinformatie aan. Want na Duitsland en Frankrijk stellen ook de Italiaanse, Spaanse en Portugese overheidsinstanties sinds geruime tijd actuele prijsgegevens ter beschikking, die nu voor DKV producten kunnen worden gebruikt.

“Wij verheugen ons over de beslissing van de overheidsinstanties om hun prijsgegevens voor onze producten ter beschikking te stellen”, zegt Dirk Simon, Head of Fuel & Payment Autorisation bij DKV Euro Service. “Hoe meer prijstransparantie er bestaat, des te hoger de meerwaarde voor onze klanten en des te individueler zijn de ondersteunende concepten, die wij met onze klanten uitwerken.” Tot op heden was de prijsinformatie buiten Duitsland gebaseerd op de transactiegegevens van de betreffende aanbieder van de tankkaart. Dit had tot gevolg dat er voor minder bezochte tankstations geen actuele prijsinformatie beschikbaar was.

Of de verhoogde prijstransparantie in Europa gelijkwaardige resultaten zal opleveren als de inrichting ten aanzien van markttransparantie door de Duitse mededingingsautoriteit, valt momenteel nog af te wachten. „Wij zullen de markt zeer aandachtig observeren en onze klanten continu informeren over veranderingen", zegt Dirk Simon.

20170228-Brandstofprijzen-NL.docx