Transport Gheys en DKV: partners van het eerste uur

Transport Gheys, met vestigingen in Antwerpen en Limburg, en DKV Euro Service zijn partners van het eerste uur. Gezien DKV in de Benelux volgend jaar 30 kaarsjes uitblaast, is het duidelijk dat het partnership al een hele tijd teruggaat. Het begon eind de jaren ’80 met de tankkaart. Vandaag vinden beide bedrijven elkaar voor diverse mobiliteitsdiensten, waaronder de toldiensten voor verschillende Europese landen en de tankkaarten.

Carl Gheys, bestuurder bij de gelijknamige firma, legt uit: “Sinds mensenheugenis werken we al samen met DKV en dat heeft verschillende redenen. Ten eerste is het gewoon super handig om voor alle diensten bij een partner terecht te kunnen. Die worden maandelijks op een factuur gebundeld en dat is overzichtelijk en efficiënt voor onze administratie. Naast het gemak, is uiteraard de kwaliteit van de diensten een belangrijke factor. Wij ervaren DKV als zeer betrouwbaar. Hun administratie staat op punt, is punctueel, degelijk en zonder fouten.”

Begin dit jaar kondigde het bedrijf nog de ingebruikname van een nieuw magazijn in Beringen aan, waarmee het haar continue groei onderstreept. Bovendien zullen bijkomende investeringen dit jaar voor nog meer werkgelegenheid zorgen. Carl Gheys: “Dit jaar voorzien we forse investeringen in de uitbreiding van de site Beringen/Tessenderlo. De volgende maanden bouwen we silo’s en magazijnen bij en in het kader van ons duurzaam beleid investeren we in drie windmolens en een containerterminal in Beringen. We gaan die site dus verder valoriseren/exploiteren waarbij we ook oog hebben voor het milieu. Die containerterminal moet er trouwens voor zorgen dat de CO2-uitstoot, gelinkt aan het containertransport, fors zal verminderen. Voor de vrachtwagens die de baan opgaan, biedt DKV een milieuvriendelijke oplossing met de DKV CLIMATE CARD. Op die manier willen we ons steentje bijdragen om de uitstoot van onze vrachtwagens zo neutraal mogelijk te houden.”

Andere groene inspanningen van Transport Gheys worden duidelijk als we naar de vloot kijken: vandaag voldoet 60% van de vrachtwagens aan de Euro 6 norm. Het bedrijf was overigens de eerste firma in België die de vloot heeft uitgerust met 5 euro-voertuigen.

Gertjan Breij, managing director van DKV Euro Service Benelux, is best fier dat de klantenrelatie met Transport Gheys al zo ver teruggaat: “Het duurzame partnership tussen DKV en Transport Gheys benadrukt andermaal de fijne relatie tussen onze beide bedrijven. We weten dat onze partner heel veel inspanningen levert voor het milieu. We vinden het dan ook fijn dat we hen daarbij kunnen helpen met onze klimaat-neutrale tankkaart waarmee wagenparken 100% CO2-neutraal rijden. Zo investeert Transport Gheys per liter een bijkomend bedrag in gecertificeerde projecten ter bescherming van het klimaat. We zijn ervan overtuigd dat de positieve ecobalans een duidelijk concurrentievoordeel creëert en het merk van de partner versterkt.”

20170309-Gheys-NL-DEF.docx