West-Vlaamse Eutraco rekent nieuwe kilometerheffing af via DKV

30-jarig partnership wordt uitgebreid met Belgische toldiensten

Het West-Vlaamse Eutraco heeft zich deze week bij DKV geregistreerd voor de nieuwe Belgische toldienst. Met deze intekening breidt DKV het bestaande dienstenpakket voor Eutraco uit met bijkomende diensten voor de nieuwe kilometerheffing in België.

Op 1 april 2016 gaat in België een nieuw satelliet-gestuurd tolsysteem van start dat in de plaats komt van het huidige Eurovignet.

Bart Pattyn, algemeen bestuurder en eigenaar van Eutraco, legt uit waarom ze bij Eutraco voor DKV hebben gekozen: “Sinds jaar en dag vormen wij met DKV Euro Service een hecht partnership. We kunnen bij DKV terecht voor een betrouwbare, kwalitatieve totaaloplossing voor verschillende diensten. Dit laat ons toe om slechts met een enkele partner onze business efficiënt te organiseren. Een correcte afrekening, een snelle respons op onze vragen en een goede ondersteuning van het DKV-team hebben ervoor gezorgd dat we ondertussen al 30 jaar zij aan zij staan. Het is vanzelfsprekend dat we ook de afrekening van de nieuwe kilometerheffing in België aan onze trouwe partner toevertrouwen.” Eutraco heeft ervoor gekozen om voor de jaarwisseling in te tekenen zodat het bedrijf tegen 1 april 2016 met de volledige administratie betreffende de nieuwe kilometerheffing in België in orde is. “DKV beloofde ons een soepele overgang van het Eurovignet naar de On Board Unit. We rekenen dan ook op de ‘ontzorging’ van DKV Euro Service, zoals we van hen gewoon zijn,” klinkt het nog.

Gertjan Breij, managing director DKV Euro Service Benelux, vult aan: “We zijn verheugd dat trouwe klanten ook bij ons aankloppen voor de nieuwe diensten in onze portfolio. Naast de afrekening van de tol in Duitsland en Frankrijk en het gebruik van de tankkaarten, zijn we vereerd om Eutraco ook tot onze klanten voor de afrekening van de Belgische kilometerheffing te mogen rekenen. We zijn ervan overtuigd dat onze jarenlange ervaring en doorgedreven expertise op vlak van tolsystemen in gans Europa hiertoe hebben bijgedragen.”

20160126-Eutraco-NL-DEF.docx