XWIFT rekent Belgische kilometerheffing af via DKV

Expresstransportbedrijf in zee met DKV voor tank- én tolkaart

Het Oost-Vlaamse XWIFT BVBA ondertekende een partnership met DKV Euro Service voor een uitbreiding van de bestaande logistieke diensten. Naast de tankkaarten en de BTW-recuperatie in het buitenland, gaat het expresstransportbedrijf nu ook de nieuwe kilometerheffing via DKV afrekenen.

Voor XWIFT, met hoofdzetel in Kruishoutem en diverse startplaatsen in Gent, Aalst, Sint-Niklaas en Antwerpen, is stiptheid en flexibiliteit uiterst belangrijk. Zaakvoerder Pieter Denys legt uit hoe zijn bedrijf zo snel is kunnen groeien tot Belgische marktleider voor expresstransport op vrachtwagenniveau: “Wij werken met vaste chauffeurs, daarmee zijn we een buitenbeentje in de transportmarkt. Onze mensen zijn meertalig en heel flexibel ingesteld. We doen veel meer dan laden en lossen. Als de klant dat vraagt, dan bouwen we zelfs standen op beurzen. We zorgen er ook voor dat we binnen het uur bij onze klant arriveren, mocht dat gewenst zijn.”

Het is in diezelfde filosofie van de toegevoegde waarde dat XWIFT ook het partnership met DKV is aangegaan. “We vragen van onze partners dat ze diezelfde flexibele ingesteldheid hebben als ons. Onze vrachtwagens moeten op verschillende plaatsen kunnen tanken en dat moet allemaal heel vlot verlopen. Bij DKV Euro Service kunnen we terecht voor tank- en toldiensten, naast de BTW-recuperatie in het buitenland. DKV’s one-stop-shop oplossingen, naast hun onberispelijke service sinds 2007, leidden ertoe dat we ook de Belgische kilometerheffing via hen zullen afrekenen. De contacten lopen zo goed dat we zelfs geen alternatieven hebben bekeken!”

Gertjan Breij, managing director DKV Euro Service Benelux, is verheugd met deze nieuwe registratie voor de Belgische kilometerheffing: “Net als XWIFT draagt ook DKV betrouwbaarheid, tijdigheid en continuïteit hoog in het vaandel. We willen onze klanten zo goed mogelijk ‘ontzorgen’ zodat zij zich kunnen focussen op hun core business. Het is fijn om horen dat XWIFT onze diensten op prijs stelt en ze zelfs verder uitbreidt met de afrekening van de nieuwe kilometerheffing die op 1 april in België van start gaat.”

20160209-Xwift-NL.docx